BM Güvenlik Konseyi Geçici üyeliğine İspanya seçildi.
Türkiye'nin aday olduğu 2015-2016 dönemi BM Güvenlik Konseyi geçici üyeliği seçimleri için New York'taki BM Genel Kurulu'nda yapılan oylama sona erdi. Sonuca göre yeterli oyu alamayan Türkiye ile İspanya arasında yapılan 2. tur oylamada yeterli oya ulaşılamadığı için 3. tur oylamaya geçildi. BM Güvenlik Konseyi Geçici üyeliğine İspanya seçildi.
Konsey'e seçilen diğer ülkeler ise 190 oyla Angola, 181 oyla Venezuela ve 187 oyla Malezya oldu.
BM Genel Kurulu'ndaki oylamada, yıl sonunda görev süreleri dolacak olan Arjantin, Ruanda, Güney Kore, Avustralya ve Lüksemburg'un yerine, bu ülkelerin grubunda yer alan beş yeni üye için seçim yapıldı. Seçimlerde Afrika grubundan 190 oyla Angola, Latin Amerika ve Karayipler grubundan 181 oyla Venezuela ve Asya-Pasifik grubundan 187 oyla Malezya Konsey'e seçildi.
SEÇİM ÜÇÜNCÜ TURA KALDI
Türkiye'nin de adaylar arasında yer aldığı Batı Avrupa ve Diğerleri grubunda ise Yeni Zelanda 145 oy alarak üçte iki çoğunluğu sağladığı için Konsey'e seçilirken, 109 oy alan Türkiye ve 121 oy alan İspanya üçte iki çoğunluğu sağlayamadıkları için ikinci tura kaldılar. İkinci tur oylamasında Türkiye 73, İspanya ise 120 oy aldı. Bu sonuçla oylama üçüncü tura kaldı.
SEÇİLEBİLMEK İÇİN 129 OY ALMAK ŞART
BM Genel Kurulu'nda yapılan oylamada bir ülkenin Güvenlik Konseyi'ne seçilebilmesi için grubunun tek adayı bile olsa kullanılan oyların en az üçte ikisini alması gerekiyor. 193 ülkenin tamamının oy kullanması halinde seçilebilmek için en az 129 oy alınması şart.
2009-2010'da geçici üye olan Türkiye, yeniden seçilirse 5 yıl içinde ikinci kez geçici üyeliğe seçilen ilk ülke olacak.
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve beraberindeki Dışişleri heyeti, ikinci oylamanın açıklanmasını beklerken büyük heyecan yaşadı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.10.16 19:34