Sakarya Üniversitesi Teknokent, TÜBİTAK MARTEK, KOSGEB ve 15 Teknopark'ın oluşturduğu konsorsiyum ile Türk girişimcilerin yurt dışı pazarında yer alması için Amerika Birleşik Devletleri'nde bir Kuluçka Merkezi açılmasına karar verildi.
Toplantının açılışında konuşan SAÜ Teknokent Müdürü Prof. Dr. Tahsin Engin, "Ülkemizde bulunan 63 Teknokent arasında faaliyet gösteren SAÜ Teknokent, nispeten genç sayılabilecek bir Teknopark. 2010 yılında faaliyette başlayan SAÜ Teknokent, bugün 63 tane ayrı firması ve 304 tane çalışanı ile hizmet vermekte. En son 2014 yılında da TÜBİTAK'ın 1513 destek programından 10 milyon liralık hibe desteği almaya hak kazanmış bir Teknokent olarak karşınızda bulunuyoruz. SAÜ Teknokent, firma sayısını beş yılda dört katına çıkardı. Böylelikle yatırım harcamalarının yaklaşık üç katı bir AR-GE satış geliri elde etti. Geçen yıl Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından bir yılda en çok gelişme gösteren 2. Teknokent seçildi" dedi.
"ULUSLARARASI KULUÇKA MERKEZİ ÖNEMLİ BİR ADIMDIR"
Sakarya Üniversitesi hakkında katılımcılara bilgi veren Rektör Prof. Dr. Muzaffer Elmas, "Sakarya Üniversitesi bilimsel yayınlar ve araştırma geliştirme konusunda son yıllarda önemli bir artış içinde. Ben göreve başladığımda yayın sayılarımız kişi başı 0,30'du. Uluslararası yayın şuan kişi başı 0,7'ye çıktı. Bu oranı şuan bu kadar yükselten başka bir üniversite yok. Dünyada ve Türkiye'de yapılan sıralamalara baktığımız zaman Sakarya Üniversitesi'nin hızlı bir artış içinde olduğu görülebilir. Avrupa Birliği'nin Yükseköğretim 2020 hedefinde bu var. Araştırmayla eğitimin iç içe oluşması ve arasında ilişkinin gelişmesi. Bu bakımdan da biz, MYO öğrencilerimizi bir dönem sanayiye gönderiyoruz. Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerimizin projelerini TÜBİTAK desteğinin yanında biz de maddi ve manevi anlamda destek veriyoruz. Çünkü Türkiye'nin buna gerçekten ihtiyacı var" şeklinde konuştu.
Türkiye'nin 2023 hedefleri dünyanın ilk on ekonomisi arasına girmek ve İhracatını 500 milyara çıkarmak olduğuna dikkat çeken Rektör Elmas, "Türkiye, son 10 senede mevcut potansiyeli kullanarak bir sınıf atladı. Son iki üç yıl içinde biraz patinaj yapıyoruz. Biz Türkiye'nin yönetim mantığını değiştirerek bir üst tura gidebileceğine inanıyoruz. Türkiye bu mantıkla ilerleyemez. Mantığını, mantalitesini değiştirip sonuç odaklı, lider odaklı, strateji odaklı, hedef odaklı bir yola girmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2016.03.01 19:51