Sivillerin yaralandığı saldırı sonrası Filipinler'deki ayrılıkçı terör örgütü Ulusal Halk Ordusu 'ndan özür geldi
Filipinler'deki ayrılıkçı terör örgütü Ulusal Halk Ordusu (UHO), 1 Eylül'de düzenlenen ve çok sayıda sivil ölmesine neden olan saldırı için özür diledi.
UHO Sözcüsü Rigoberto Sanchez, 1 Eylül'de asker müfrezesinin köy yakınında bombalanmasının "büyük bir hata" olduğunu belirterek köylülerden özür diledi. Köylülerin uğradığı zararın telafi edileceğini de belirten Sanchez "Saldırıyı yapan gerillalar disiplin cezası alacak" dedi.
Polis Sözcüsü Romeo Alber ise askeri müfrezeye yönelik el bombalarıyla gerçekleştirilen saldırıda, yakınlardaki köyde bulunan ve aralarında çocukların da olduğu 48 kişinin yaralandığını açıkladı.
1969'dan beri Filipinler hükümetine karşı mücadele eden Ulusal Halk Ordusu, ABD ve Avrupa Birliği'nin terör örgütleri listesinde bulunuyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2012.09.09 14:37