Hemofili ve Talasemi hastası olan minikler Özlüce Tesisleri'ne gelerek Bursasporlu futbolcular ile bir araya geldiler.
Türkiye'de tek olan Hemofili ve Talasemi Derneği Yönetim Kurulu üyeleri ve minikler Bursasporlu futbolculara başarı dileklerini ilettiler.
Hemofili ve Talasemi Derneği Başkanı Uzm. Dr. Elif Güler, Dernek olarak bu hastalığın önüne geçilmesi için toplumun bilgilendirilmesi için çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını belirtti. Güler, " Talasemi Hastalığı Akdeniz Anemisi olarak bilinmektedir. Bütün dünyada ve ülkemizde en sık görülen kalıtsal bir kan hastalığı. Hastalık her iki taşıyıcı anne ve babanın evlenmesi ile ortaya çıkıyor. İki hasta birey evlendiğinde % 25 oranında çocuklarında da bu hastalığı görülüyor. Talasemi hastalığı 1 ömür boyu kan nakli gerektiren çok ciddi bir hastalık. Bu çocuklarımız doğumdan itibaren her ay kırmızı kan alarak hayatlarına devam ediyorlar. Eğer kan alımı yapılmazsa çocuklarımız kaybedilebilir. Aynı solmuş bir çiçek gibi düşünün hastaneye o kadar halsiz ve bitkin geliyorlar ki bir oyuncak ile bile oynamak istemiyorlar. Fakat kan alımı yaptıktan sonra tamamen canlanıyorlar ve hayata bağlanıyorlar. Bizler bu hastalığın önlenebilmesi için toplumda bu konuda duyarlılığı ortaya çıkarmak istiyoruz. Mutlaka evlilik öncesi Talasemi testi yaptırmaları gerekiyor. Çok kolay bir test bir tüp kan ile testi gerçekleştirebiliyoruz. Bu hastalık önlenebilir. Eğer biz bunları gerçekleştirebilirsek Talasemili çocuklar doğmaz ve bu hastalığı ortadan kaldırabilir ve sağlıklı bir nesle sahip olabiliriz. Bu hastalığa yakalanan çocuklarımız 3 aylıktan itibaren her 3-4 haftada bir mutlaka taze kan nakli gerektiren bir hastalık. Bu hastalıkta kan bağışı çok önemli. Kan nakli olmadan yaşama şansları yok. Kesin tedavisi kemik iliği nakli ile mümkün. Ancak bunun için verici bulmak oldukça zor. Bu nedenle kan alımı ve vücutta biriken demiri atabilmek için her gün ilaç kullanmak zorundalar. Eğer bu ilaçları kullanmazlarsa kalp, karaciğer yetersizliği, şeker ve guatr hastalığı ve ölüm ile karşılaşabiliriz. Bu nedenle çok düzenli olarak ilaç tedavisinin de devam etmesi gerekiyor"sözleri ile hastalığın boyutlarına dikkat çekti.
TİMSAH HAZIRLIKLARINI SÜRDÜRDÜ
Bursaspor, bugün sabah saatlerinde yaptığı antrenmanla Gaziantepspor maçı hazırlıklarını sürdürdü.
Spor Toto Süper Lig'in 17'nci haftasında ilk devrenin son karşılaşmasına çıkacak olan Bursaspor bugün sabah saatlerinde yaptığı antrenmanla çalışmalarını sürdürdü. Teknik direktör Christoph Daum nezaretinde basına kapalı olarak gerçekleşen antrenman yaklaşık 2 saat sürdü.
Isınma koşularıyla başlayan antrenman, karşılıklı pas çalışması ile devam etti. Yeşil beyazlı ekip daha sonra yarı sahada taktik ağırlıklı maç yaptı. Sakatlıkları bulunan Şener Özbayraklı ve Fernando Belluschi takımdan ayrı düz koşu yaptı. Ozan İpek ise bir süre takımla çalıştıktan sonra takımdan ayrı çalışma gerçekleştirdi.
Bursaspor, yarın sabah saatlerinde basına kapalı olarak yapacağı antrenmanın ardından öğle saatlerinde Gaziantep'e gidecek.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2013.12.26 16:07