Suudi Arabistan ve Azerbaycan işbirliği protokolü imzaladı...
Azerbaycan ve Suudi Arabistan Çarşamba günü Bakü'de çeşitli alanlarda işbirliği konusunda bir protokol imzaladı.
Protokol, hükümetlerarası komisyonun üçüncü toplantısı sonrasında imzalandı, ve ekonomi, ticaret, yatırım, teknoloji, spor ve gençlik, kültür gibi birçok alanda işbirliğini içeriyor.
Azerbaycan Ekonomi ve Endüstri Bakanı Şahin Mustafayev ve Suudi Arabistan Genel Yatırım Otoritesi başkanı Abdullatif Al Othman'ın imzaladığı protokol töreninde, Mustafayev Suudi şirketlerin ülkesinde 368 milyon dolarlık yatırım yaptığını belirtti.
İki ülkenin Hırdalan kentinin su kaynağı projesi için yakın gelecekte 35 milyon dolarlık bir kredi anlaşması imzalayacağı da açıklandı.
Mustafayev, Ermenistan'la aralarındaki Dağlık-Karabağ ihtilafı konusunda verdiği destek için Suudi Arabistan'a teşekkürlerini ifade etti, Erivan'ın saldırgan politikaları yüzünden bölgesel büyük projelerin dışında kaldığını döyledi.
Al-Othman da Suudi Arabistan'ın Azerbaycan ile ilişkilerin gelişmesine önem verdiğini kaydetti.
Ortak iş forumunda Suudi Arabistan'ın Azerbaycan'dan tarım ürünleri alıp, Bakü'ye tarım makineleri ithal etmesi, Sumgayit Kimyasal Endüstri Bölgesine Suudi şirketlerinin katılımı gibi konuların yanı sıra, azerbaycan'da tuğla ve seramik fabrikaları kurulması tartışıldı.
Azerbaycan'ın su temini ve kanalizasyon sisteminin yeniden yapılanma ile ilgili bazı projelere Suudi Kalkınma Fonu tarafından destek sağlanacağı da bildirildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.12.12 12:20