Çeşitli suistimaller nedeniyle bu yılın ocak-eylül döneminde Sosyal Güvenlik Kurumu'nun 2 milyarın üzerinde gelir kaybı yaşadığı ortaya çıktı.
Çalışma Bakanlığı'nın verilerine göre kayıt dışı istihdam alanında 1,4 milyar TL, sigorta uygulamalarında ise 201 milyon prim kaybı yaşandı. Zaman'dan İsa Yazar'ın haberine göre, özel sağlık kuruluşları ve eczanelerin SGK'ya 478 milyon liralık usulsüz fatura çıkardığı da belirlendi.
SGK denetmenleri tarafından yapılan soruşturmalarda 3 bin 420 sahte sigortalı tespit edildi. Bin 162 kişi için cumhuriyet savcılıklarına suç duyurusunda bulunuldu. SGK denetmenleri ve müfettişler tarafından yapılan denetimlerde 60 bin 625 işyeri denetlendi. Bu denetimlerde 6 bin 624 kaçak işyeri tespit edildi. 30 bin kişinin de sigortasız çalıştığı belirlendi. Yapılan denetimler sonucu SGK'nın 2,5 milyon lira zarara uğratıldığı tespit edildi.
SGK için belediyelerden alacakları da önemli bir sorun. Pek çok belediye, prim borçlarını ödemiyor. Kurumun bin 741 belediyeden 2 milyar 863 milyon liralık alacağı bulunuyor. Bu alacaklar için SGK, belediyelere yazı gönderecek. Uzmanlara göre ise belediyelere 'borcunu öde' diye yazı göndermek 'iş yapmış gözükmekten öte bir anlam taşımıyor'. Bu yöntemin sonuç vermesi beklenmiyor. SGK'nın 185 spor kulübünden de 101 milyon TL alacağı bulunuyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.11.21 10:54