Konyaaltı Koruma, Yaşatma ve Güzelleştirme Derneği 15 yıldır ilçenin sorunlarını çözmek için çalışıyor. Dernek Başkanı Elmas, son dönemde ilçede en çok şikâyetlerin Sarısu Bölgesi'nden yükselmeye başladığını söyledi.
Konyaaltı Koruma, Yaşatma ve Güzelleştirme Derneği, tam 15 yıldır ilçede 'gönüllü belediyecilik' yapıyor. Dernek Başkanı Sıdıka Elmas, yıllar içinde kurulan ilişkilerle bir güven ortamı oluştuğunu belirterek, "Çalışmalarımızın gündemini bir şekilde bize ulaşan ilçe halkının kendisi belirliyor. Şimdi en yüksek ses Sarısu'dan geliyor" dedi.
Dernek Başkanı Elmas, 6 Nisan 1998 tarihinde Konyaaltı'na gönül verenlerin desteği ve katılımıyla derneği kurduklarını anlattı. Kurulduğu tarihten bu yana derneğin başkanlığını yürüten Elmas, diğer yönetim kurulu üyeleri Abdurrahman Yiğit, Yusuf Ziya Koç, Ayten Dizdaroğlu ve Serap Karaman ile ilçenin her sorunuyla ilgilenmeye çalıştıklarını kaydetti.
SONUÇ ALICI İŞLER
Yıllar içinde sürdürdükleri çalışmalarla önemli komşu ağları kurduklarını dile getiren Elmas, "Yarattığımız bu ağlar sayesinde kitleselleşebildik, olması için emek verdiğimiz ya da değişmesini istediğimiz pek çok konuda olumlu sonuç aldık" diye konuştu. Elmas, Çakırlar'daki kum, taş ve çakıl ocaklarının kaldırılmasından İl Sağlık Müdürlüğü'nün hizmet binasının Sağlık Bakanlığı'nca istimlak edilmesine, Cahit Ünver İlköğretim Okulu'nun yarım kalan inşaatının tamamlanmasından Altınkum, Liman ve Siteler mahallelerinde PTT şubelerinin açılmasına, Fettah Tamince Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi'nin Kundu'dan Konyaaltı'na alınmasına kadar birçok işi başardıklarını anlattı.
Derneğin sürdürdüğü önemli mücadelelerden birinin Liman Bölgesi'nde kurulan petrol dolum tesislerine karşı verildiğini aktaran Sıdıka Elmas, "Sayısız davalar açıldı, eylemler yapıldı. Hukuki olarak sürdürdüğümüz mücadeleyi kazanmamamıza rağmen sonuç alamadık" diye konuştu.
BATI ÇEVRE YOLU
Derneğin uzun yıllardır mücadele verdiği bir diğer konu da Batı Çevre Yolu. Önce kamyon, TIR gibi ağır tonajlı araçların Konyaaltı Sahilini, özellikle yaz aylarında kullanmasını engellemek üzere başlayan mücadele, yıllar içinde Atatürk Bulvarı'nın Antalya'nın batıyla tek bağlantı yolu haline gelmesiyle boyut değiştirdi.
Bir dönem kamyon ve TIR'ların her iki yolu da kullanmasına izin verilmesini istediklerini anlatan Elmas, "Bu da sorunu çözmeyince Batı Çevre Yolu'nun bir an önce açılması için önemli bir kampanyaya imza attık" dedi. Derneğin 25 bin imzayla Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a kadar çıkıp talepleri anlattığını dile getiren Elmas, çevre yolu temelinin atılmasına rağmen hala belli bir metresinde mülkiyet problemlerinin çözülememiş olmasının acı bir durum olduğunu kaydetti.
SARISU UYARISI
Sıdıka Elmas, son dönemde ilçede en çok şikâyetlerin Sarısu Bölgesi'nden yükselmeye başladığını söyledi. Şubat ayında meydana gelen şiddetli yağmurda taşan dere nedeniyle bir çocuğun hayatını kaybettiği Sarısu'da, sonbaharın ilk yağmurunda bile mahalledeki sitelerin otoparklarının sular altında kaldığını aktaran Elmas, "Konuyla ilgili Büyükşehir Belediyesi ile görüşeceğiz. Daha bu aydan uyarıyoruz: Sarısu bir felaket daha yaşamasın" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.09.23 14:48