İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile yaptığı telefon görüşmesinde Tahran yönetiminin Orta Doğu'ya hükmetmeye çalışmadığını söyledi. Ruhani, yaptığı açıklamada ise bölge ülkelerinin İsrail'in tuzağına düşmemesi gerektiğini söyledi.
İran Cumhurbaşkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre Ruhani, "Irak ve Suriye'deki varlığımız bu ülkelerin hükümetlerinin terörle mücadele için daveti üzerinedir" dedi.
İran ve Fransa, Lübnan Başbakanı Saad Hariri'nin istifa açıklamasının ardından karşılıklı suçlayıcı açıklamalar yapmıştı.
İran, Fransa'yı Ortadoğu'da gerilimi körüklemekle, Paris de Tahran'ı Ortadoğu'da hegemon olmaya çalışmakla suçlamıştı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2017.11.21 16:07