Bursa'da, geçen yıl 1 liradan satılan pidenin gramajının 330'dan 300'e, 2 liradan satılan pidenin gramajı ise 660'dan 600'e düşürüldüğü, ancak aynı fiyatla satılacağı bildirildi.
Bursa Fırıncılar Odası Başkanı Talip Andıç, yaptığı açıklamada, pidenin ramazan ayının vazgeçilmezleri arasında olduğunu vurgulayarak, fiyat artışını uygun bulmadıklarını söyledi.
Andıç, 4 yıldır zam yapmadıklarını, buna rağmen her yıl işçilik ücretlerinin yüzde 10 civarında arttığını ifade ederek, ''Gramaj düşürme yoluna gittik. Bu yıl 300 gramlık pide 1, 600 gramlık pide de 2 liradan satılacak. Geçen yıl bu pidelerin gramajları 330 ve 660 şeklindeydi. Bu, aşağı yukarı 8-9 kuruşluk bir zamma tekabül eder ve işçiliğe gelen zamları bile karşılamaz'' diye konuştu.
Gramajdaki düşüşün, maliyetlerdeki artıştan kaynaklandığını ifade eden Andıç, fırıncıların üzerlerine düşen fedakarlığı yaptıklarını dile getirdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.07.13 15:34