Filipinler'de evsizlik, yoksulluk ve işsizlik nedeniyle sokaklara dökülen halk ile polis arasında çıkan çatışmalarda ilginç bir olay yaşandı; bir polis göstericilere sarılarak "ben sadece bir polisim neden bize saldırıyorsunuz" dedi
Filipinler'in en kalabalık kentlerinden Quezon City'de hükümete karşı gerçekleştirilen protesto gösterilerinde ilginç bir olay yaşandı.
Bu hafta başında yoğunlaşan ve devlet başkanı Benigno Aquino aleyhinde devam eden eylemlerde bir polis memurunun ağlayarak göstericilere sarıldığı objektiflere yansıdı.
Halkın; evsizlik, yoksulluk ve işsizlik sorunlarını dile getirmek amacıyla başlattığı ve kısa süre içerisinde polisin şiddetli müdahalesiyle karşılanan eylemler, tüm yoğun güvenlik önemlerine rağmen kontrol altına alınmakta zorluklar yaşandı.
Tam bu sırada, eylemcilerin arasına karışan ve ağlamaya başlayan Joselito Sevilla adında bir polis memuru, "ben sadece bir polis memuruyum. neden bize saldırıyorsunuz?" diyerek göz yaşlarına boğuldu.
Polis memurunu teselli etmek de yine göstericilere düştü ve memuru sakinleştirmek adına eylemciler telkin edici sözler söylemeye başladılar. Gör tanıklarına göre ise polis memuru Sevilla, kısa bir süre içerisinde meslektaşları tarafından olay mahallinden uzaklaştırıldı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.07.24 17:09