Türkiye ve Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi arasında sürdürülen petrol görüşmelerine, Bağdat'tan tepki geldi. Irak Başbakanı Maliki, 'Bağdat-Ankara ilişkileri hasar görür' dedi.
Irak anlaşmadan rahatsız
Nitekim Irak, Kürdistan'la boru hattı imzalaması konusunda Türkiye'yi uyardı. Irak Başbakanı Nuri el Maliki'nin sözcüsü Musavi, "Kürdistan'la boru hattı anlaşması imzalanmasına karşı olduğumuzu Türkiye'nin Bağdat büyükelçisine bildirdik' derken, "Böyle bir anlaşma olursa Bağdat-Ankara ilişkileri ciddi şekilde hasar görür" diyerek, Türkiye'nin kararından duydukları rahatsızlığı dile getirdi. Yabancı kaynaklar, bu sözlerin, şu anda Ankara'da bulunan Neçirvan Barzani'nin 'gelecek ay boru hattının açılabileceği' yönündeki sözlerinden hemen sonra gelmesine dikkat çekiyor. Petrol anlaşmasıyla ilgili bir diğer sıkıntının da ABD-Türkiye arasında yaşandığı iddia ediliyor. Ankara`nın yılda 16 milyar doları bulacak hasılatın Türk bankalarında kalmasını istediği belirtilirken, ABD ise paranın bir ABD'li bankada toplanarak paylaşılmasını talep ediyor.
MALİKİ'YE TÜRKİYE DAVETİ
Petrol anlaşması için başbakanlık resmi konutunda, Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Başbakanı Neçirvan Barzani'yi kabul eden Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, önümüzdeki günlerde de Irak Başbakanı Nuri el Maliki'yi Türkiye'de ağırlamayı arzuladıklarını bildirdi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Kuzey Irak Bölgesel Kürt Yönetimi Başbakanı Neçirvan Barzani'nin önceki gün Ankara'da gerçekleştirdiği görüşmenin ardından, Kuzey Irak petrolünü Türkiye üzerinden dünyaya ulaştıracak petrol sözleşmesinin imzalanması bekleniyordu. Ancak imza ileri bir tarihe ertelendi. Anlaşmanın nasıl yol alacağı beklenirken, Bağdat, sözkonusu anlaşma hakkında 'endişeliyiz' dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.11.29 07:43