IŞİD'den kaçarak Türkiye'ye sığınan Suriyeliler, araçlarını bıraktıkları Mürşitpınar Sınır Kapısı'nı adeta otomobil mezarlığına çevirdi.
Türkiye- Suriye arasındaki Mürşitpınar Sınır Kapısı, sığınmacıların araçlarıyla dolup taştı. Uydudan çekilen bu fotoğraf, sınır kapısının araba çöplüğüne döndüğünü gözler önüne serdi.
KAPIMIZDAKİ OTOMOBİL ÇÖPLÜĞÜ
İlk gelen mültecilerin otomobilleriyle Türkiye'ye girişine izin verilmişti. Ancak araçlarının yurt içinde kullanılması yasaklandı. Daha sonradan gelen mülteciler ise otomobillerini sınırda bırakıp, yaya olarak ülkeye giriş yapmak zorunda kaldı. Yüzlerce otomobilin yığıldığı Mürşitpınar Sınır Kapısı'nın uydudan çekilen son görüntüsü Alman Der Spiegel gazetesinin internet sitesinde de yayınlandı. Sınır kapımızdaki otomobil çöplüğü tüm dünyada hayret uyandırdı.
Kaynak: Milliyet
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.10.19 11:53