Topkapı Sarayı özüne dönüyor. Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik'in talimatıyla ocak ayında başlayan çalışmalar tamamlandı.
Fatih Sultan Mehmet tarafından 1478'de inşa edilen ve 380 yıl devletin idari merkezi olan saray için çok sayıda yenilik yapıldı. Sarayı koruyan jandarma için artık atlı birlikler oluşturulacak, askerler tarihi kıyafetlerle görev yapacak. Müzedeki kutsal emanetlerin tamamı ise Sultan Reşat döneminden 100 yıl sonra yeniden temizlenerek restore edildi. Haremdeki Karaağalar ve Kadınlar mescitleri de yenilenerek müzeye kazandırıldı. Mescitlerin bir ay içinde ziyarete açılması planlanıyor. Orijinal yapının korunduğu sarayda hayata geçirilen dönem geleneklerine dair uygulamalar, konuklarını o günlere götürerek Osmanlı dönemini yaşatıyor. Tarihi Gülhane yeniden kuruldu ve buraya 40 bin gül dikildi. 553 yıllık tarihi mirasın Merkez Yazma Eserler Kütüphanesi yeniden açıldı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.09.05 08:55