Bursa'nın göbeği olarak tabir edilen Heykel'de esnaf icralarla boğuşurken, şehrin göbeğindeki alışveriş merkezleri esnafı bitiren en büyük unsur oldu. Orhanbey Mahallesi muhtarı Ertuğrul Reisoğlu, esnafın kurtuluşunun otoparklara bağlı olduğunu belirtti.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'nın Osmangazi ilçesine bağlı Orhanbey Mahallesi muhtarı Ertuğrul Reisoğlu, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, çoğunluğu esnaftan oluşan mahallenin en büyük sıkıntısının yolların yapılmaması ve esnafın kan ağlaması olduğunu söyledi.
HEYKEL'DEKİ ESNAF İCRALARLA BOĞUŞUYOR
Bursa'da artan alışveriş merkezlerinin Heykel'deki esnafı bitirdiğine işaret eden Ertuğrul Reisoğlu, "Bursa'da şehrin merkezinde bulunan AVM'ler esnafın sonunu getiriyor. Esnaf siftah yapmadan dükkan kapatıyor. Çoğu esnafa her gün icra geliyor. Muhtarlık icra belgeleriyle dolup taşıyor" dedi.
VATANDAŞ NEDEN AVM'LERİ TERCİH EDİYOR?
Heykel'deki esnafın kurtulması için vatandaşların duyarlı olması gerektiğini belirten Reisoğlu, "Vatandaş, otoparkı, yiyecek içeceği, sineması olduğu için AVM'leri tercih ediyor. Heykel'e gelse aracını nereye park edecek? Toptancılar bile Heykel'de mal indiremiyor. AVM'lerde kış aylarında da gidilse sıcak ve her aranılan şey var. Vatandaş bu yüzden AVM'leri tercih ediyor" diye konuştu.
HEYKEL'DEKİ ESNAF NASIL KURTULUR?
Heykel'deki binaların ve dükkanların yenilenmesi gerektiğinin altını çizen Ertuğrul Reisoğlu, "Heykel'deki esnafın kurtulması için vatandaşın AVM'lere gitmemesi, dükkanların ve binaların yenilenmesi, alternatif otoparkların yapılması lazım. Bunlar olmazsa tramvay bile Heykel'i canlandıramaz" dedi.
BELEDİYE SEÇMEN SAYISI AZ YERE HİZMET GÖTÜRMÜYOR MU?
Eğitim ve sağlık konusunda mahallede bir sıkıntı yaşanmadığını ifade eden Ertuğrul Reisoğlu, "Mahallemizin tek sorunu, yollarımızın ve kaldırımlarımızın yapılmaması, yağmursuyu giderlerinin olmaması. Belediyeye bu sorunlarımız ile ilgili defalarca dilekçe vermemize rağmen yapılmıyor. Yaşlıların oturması için bir bank istedik. Belediye onu bile getirmedi. Çünkü mahallemizde seçmen sayısı az. Çoğunluk esnaftan oluşuyor. Belediye nüfusu yoğun olan yerlere hizmet yapıyor" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.12.10 09:23