Beşiktaş - Galatasaray derbisinde yaşananlardan sonra ortaya çıkan 'özel güvenlik' meselesinde değişikliğe gidilebilir.
Yarıda kalan Beşiktaş - Galatasaray derbisinde taraftar sahaya girmiş, özel güvenlik görevlilerinin olaya müdahale etmekte yetersiz kaldığı görülmüştü.
Hürriyet'in iddiasına göre hükümet, bu tarz görevler için 'koruma memuru' görevi açacak. 6222 sayılı yasada değişiklik yapılarak, statlarda ve üniversitelerdeki özel güvenliğin yerine, devlet memuru statüsünde olacak koruma memurlarının yerleştirilmesinin önü açılacak. Statlarda, üniversitelerde ve devlet öğrenci yurtlarında görev yapacak olan koruma memurları, İçişleri Bakanlığı'na bağlı olacaklar.
Koruma memurluğu için üniversite mezunu ve güvenlik sertifikası olan gençler arasından seçim yapılacak. Başvuranlar, KPSS sonucuna bakılarak kadroya alınacak. Bu kişilerin silah taşıma ruhsatları da olacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2013.09.24 11:30