Çanakkale Kara Savaşları'nın 98'inci yıl dönümü etkinlikleri kapsamında dün Gelibolu'da düzenlenen anma törenlerinde Suriyeli muhalifleri temsil eden Halit Hoca, törenlerde göndere çekilen muhalif bayrağının kendilerini gururlandırdığını söyledi. Hoca, bayrak tartışmalarına da açıklık getirdi.
Suriye Ulusal Koalisyonu Türkiye Temsilcisi Halit Hoca, Dışişleri Bakanlığı'nın davet üzerine katıldığı törenlerde Esad rejimi yerine Suriyeli muhaliflerin temsil edilmesinin, vermiş oldukları diplomatik mücadele açısından önemli bir gelişme olduğunu ifade etti.
Hoca ayrıca, törenlerde göndere çekilen bayrakla ilgili tartışmalara da değindi.
Hoca, "Göndere çekilen bayrak Özgür Suriye Ordusu bayrağı değildi. Muhaliflerin başlattığı devrimi simgeleyen bayraktı. ÖSO'nun bayrağı farklı. ÖSO'nun bayrağında kartal figürü var" dedi.
"ŞEHİTLİKTE SURİYELİ ASKERLER DE YATIYOR"
Hoca ayrıca, "Temsilci olarak tanınmak gurur verici. Arap Birliği'nin yanı sıra başta Fransa ve İngiltere olmak üzere birçok ülkedeki Suriye elçiliklerinde bu bayrak çekili. Türkiye ise şu an bizi siyasi temsilci olarak tanıyor" ifadesini kullandı.
Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'ndaki Şehitler Abidesi'nde, Osmanlı için Çanakkale'de savaşan Suriyeli askerlere ait mezarların da olduğunu hatırlatan Hoca, "Lazkiye'den Şam'a, Hama'dan Kamışlı'ya birçok kentten gelen Suriyeli asker bu savaşta şehit oldu. Bu bizim için de çok anlamlı bir törendi" diye konuştu.
Suriyeli muhalifler, ilk olarak 1932'de kullanılan ancak Baas rejimi tarafından değiştirilen bağımsızlık bayrağını Suriye bayrağı olarak kabul ediyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.04.25 14:09