Yolsuzluk ve Rüşvet Soruşturması kapsamında gözaltına alınan Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir 4 gün sonra 19 kişi ile birlikte serbest bırakıldı.
Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, 17 Aralık'ta bir gazeteciyle yemekte buluşup, ilçeyle ilgili yapılanları, yapacaklarını anlatacaktı. Ancak saat 05.00 gibi Fatih'teki evinin kapısı çalındı. Gelenler Organize Şubesi polisleriydi. Şaşıran Mustafa Demir'e hakkındaki bir soruşturma için Emniyet Müdürlüğü'ne gideceklerini söylediler.
Hazırlanan Demir'i alan ekipler önce Haseki Hastanesi'ne uğradılar, Saat 07.30'ı gösteriyordu. Demir burada sağlık kontrolünden geçirildi. Ardandan Vatan Caddesi'ndeki Emniyet Müdürlüğü'ne götürüldü. Burada hakkında yürütülen soruşturma ile ilgili bilgi verildi.
Savcı Celal Kara'nın yürüttüğü soruşturma kapsamında, Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir'in "2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu'na muhalefet etmek" suçundan ayrı bir soruşturma yürüttüğü bildirildi. Demir'in, "tarihi bir iş hanının otel yapılması" ve "Marmaray güzergahı üzerinde, aksi rapora rağmen 3 katlı bir otelin yapımına izin verdiği" iddia ediliyordu.
Belediye Başkanı Mustafa Demir'in ardından imardan sorumlu yardımcısı Adnan Güler ve 4 görevli daha evlerinden alındı. Sağlık kontrolünden geçirilip emniyete getirildi.
Sabah belediye binasına gelen personel bir süre sonra üzerlerinde polis yeleği olan sivil kıyafetli kişileri görünce şaşkına döndü. Organize Suçlar Şubesi ekipleri Başkan Mustafa Demir'in odasında arama yapıp kapıyı mühürledi, başka birimlerde de inceleme yaptı. Bazı bilgisayarlara incelenmek üzere el koydu.
96 saat sonra sorgusu tamamlanan Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir mahkemece serbest bırakıldı. Demir saat 07.40 sıralarında Çağlayan'daki İstanbul Adliyesi'nden ayrıldı. Demir, çıkışta gazetecilerin sorularını yanıtsız bıraktı. Adliyenin önünde bekleyen bir grup ise Demir'i tezahüratlarla karşıladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.12.21 14:03