Kastamonu'daki kan bağışı aracını ziyaret eden ilkokul öğrencilerinden biri, doktor Ahmen San'a, meslek hayatının en zor sorularından birini yöneltti.
Kastamonu'nun Tosya ilçesinde, Fevzi Paşa İlköğretim Okulu öğrencileri, Kızılay'a ait kan bağışı aracını ziyaret etti.
1 ve 2. sınıf öğrencilerine kan bağışı hakkında bilgi veren Doktor Ahmet San, 2. sınıf öğrencisi Ayşe T.'nin sorduğu soruyu cevaplamakta zorlandı.
Öğrencinin "Doktor amca şimdi biz kan bağışı yapıyoruz. Birde kan bağı diye bir şey var biz kan bağışı yaptığımız kişi ile kan bağı mı kurmuş oluyoruz. Hem şimdi aramızda kan bağı olmadan o kanlar verdiğimiz kişiye nasıl gidiyor? Şimdi o kişi ile biz kan bağı ile bağlanmış mı oluyoruz?" sorusuna doktor Ahmet San şu cevabı verdi.
"Doktorluk hayatımın en zor sorularından biri ile karşılaştım. Kan vermenin vücuda hiçbir zararı yoktur. Vücutta dolaşan kan 120 günde bir kendini yenilemektedir. Kanın vücut içerisinde üstlendiği birçok görevler vardır. Kan verildiği zaman bu görevlerden hiçbirini aksatmaz. Aksine kan verildiği zaman vücut daha dinç olmakta ve insanlar kendilerini daha aktif hissetmektedirler."
Öte yandan düzenlenen kan bağışı kampanyasına 21 ünite bağış yapıldığı belirtildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2016.03.29 08:50