Bursa'nın Mudanya İlçesi'nde Marmarabirlik Mudanya Kooperatifi sezon sonu değerlendirmesini basın açıklamasıyla duyurdu. Marmarabirlik olarak, rekor miktarda zeytin alımı yapıldığını duyuran Marmarabirlik Mudanya Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Soylu, alınan zeytinlerin toplamda 367 milyon lira parasal karşılığı olduğunu ifade ederken, Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Yıldız, 11 Şubat Cumartesi günü yapılacak olan Seçimli Olağan Genel Kurul'un duyurusunu yaptı.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Marmarabirlik Mudanya Kooperatifi, Mudanya'da sezon sonu değerlendirmesini basın açıklamasıyla aktardı.
Marmarabirlik Mudanya Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Soylu'nun konuşmasından satır başları şöyle;
Marmarabirlik olarak, bugüne kadar ki en çok zeytini aldık. Rakamsal olarak söyleyecek olursak, toplamda 15 bin 500 ton zeytin 367 milyon TL karşılığında alındı.
"REKOR MİKTARDA ZEYTİN ALDIK"
2022 iş yılında üreticilerimize vermiş olduğumuz; ilaç, gübre, mazot, plastik zeytin selemiz, sigorta hizmetlerimiz, banka kredilerinin, toplamda peşin ve vadeli olarak 42 milyon liraya ulaşmıştır. Buda zeytin üretiminin devamının sağlanması adına verdiğimiz hizmetlerin toplamıdır. Bu rekor miktarda almış olduğumuz zeytinin alımında bizlere yardımcı olan bütün Marmarabirlik Mudanya çalışanlarımız, üst birlik çalışanlarımız, sezon boyunca bizlerle çalışan bütün çalışma arkadaşlarımıza da buradan teşekkür etmek istiyorum. Zeytin üreticimize Allah Marmarabirliği'nin yokluğunu göstermesin. Ortaklarımız da bizlere her zaman destek oldular. Marmarabirlik gibi bir kuruluşun, zeytin üreticisi için ne kadar önemli olduğunu ortaklarımız da biliyor. Bizler gelip geçiciyiz, kurumumuz bakidir.
"MUDANYA'NIN ZEYTİNCİ ÇOCUKLARIYIZ"
Mudanya'nın zeytinci çocukları olarak Marmarabirlik Mudanya Kooperatifi'ni yönetme görevini bizlere layık gördükleri için Mudanyalı ortaklara ayrıca teşekkür ediyorum. 11 Şubat Cumartesi günü yapacağımız Seçimli Genel Kurulu'na buradan bütün ortaklarımızı davet ediyoruz. Bütün mahalle ve köylerimizi gezerek hepsini davet edeceğiz. Ali Başkan'ında önderliğinde tekrar göreve talip olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Mudaya'nın zeytinci çocukları olarak bu emaneti taşımaya devam edeceğiz. Kooperatifimize bu emaneti çok iyi bir şekilde taşıyacağımıza, ortaklarımıza güzel hizmetler sunacağımıza, onlarla beraber bu kurumu yöneteceğimize buradan söz veriyorum.
"ÜRETİCİNİN MENFAATİNİ DÜŞÜNDÜK"
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Yıldız, yaklaşık 13 yıldır görevde olduklarını söyleyerek, "Bu güne kadar bana ekibime destek veren camiaya çok çok teşekkür ediyoruz. Rahmetli Şevket başkanımızın vefatından sonra görevi ben devraldım. Bende Cüneyt Soylu başkanıma devrederek ekibimle birlikte bir yolu başlattık. Önemli olan üreticinin menfaatini kendi işimizden gücümüzden ödün vererek, Marmarabirlik ve Marmarabirlik Kooperatifini nasıl ileriye taşıyabiliriz diye bunun mücadelesini verdik. Tabi bu süreç kolay olmadı" şeklinde konuştu.
"ÜRETİCİNİN TEK ÇARESİ MARMARBİRLİK'Tİ"
Marmarabirlik'in taşın altına elini değil başını gövdesini koyduğunu ifade eden Yıldız, "Bunu yapması gerekiyordu. Üreticisine sahip çıkması gerekiyordu. Gerçekten bu enflasyonist ortamda üreticinin tek çaresi artık Marmarabirlik'ti ve bunu da hem verdiğimiz çok güzel fiyat politikasıyla hem böyle bir yılda Türkiye'nin gelmiş geçmiş en büyük rekoltesine kota koymadan kapılarını sonuna kadar açarak alım gerçekleştirdi. Kendi rekorumuzu egale ettik 5 bin 500 küsür tonlarla. Marmarabirlik'in geçen yıl bütün genelinde aldığı rakam 400 milyon TL civarında. Bu sene Mudanya kooperatifinin aldığı rakam neredeyse 400 milyona yakın. Bu rakamlar gerçekten küçük değil. Marmara birlik bugün 1 milyar 400 bin TL'ye yakın rakamla alım gerçekleştirdi" dedi.
Ekonomi, 2023.01.13 12:32