Etihad'da son yılların en etkileyici takım performanslarından birine imza atan Arsenal, kritik bir üç puanı koparmayı başardı ve rakibinin yenilmezlik serisine son verdi.
Premier Lig'in 22. hafta mücadelesinde Manchester City, Arsenal'i konuk etti. Baştan sona üstün bir futbol ortaya koyan Topçular'a 2-0'lık zaferi getiren goller Cazorla ve Giroud'an geldi.
Arsene Wenger bu maçta da kalede Ospina'ya yer verirken, Rosicky'yi kenara çekti. Manchester City ise Yaya Toure ve Nasri'nin yokluğunda klasik sayılabilecek bir 11 ile sahaya çıktı.
Karşılaşmanın ilk yarısında Arsenal, şaşırtıcı bir şekilde, kompakt bir savunma anlayışı belirleyip kontrataklarla etkili olma anlayışı benimsedi. City gol şansı dahi yaratamadı.
ARSENAL HARİKA OYNADI
İlk gol girişimi 18. dakikada konuk ekipten geldi. Oxlade-Chamberlain sağ kanatta topu rakibinden kurtardıktan sonra dip çizgiye indi ve ortasını yaptı, Giroud topa uçarak kafayı vurdu fakat top kaleyi bulmadı.
Dakikalar 24'ü gösterirken konuk ekip golü penaltıdan buldu. Monreal, Alexis Sanchez'le verkacı yapıp ceza sahasına girerken Kompany tarafından düşürüldü. Kazanılan penaltıda topun başına geçen Cazorla golü yaptı ve takımını 1-0'lık üstünlüğe taşıdı.
Golün ardından Arsenal iyi savunma yapmaya devam etti ve rakibin pas kanallarını tıkayarak, Agüero ve Silva gibi isimleri etkisiz hale getirmeye devam etti.
Milner'ın ceza sahasına doldurduğu topta Agüero kısa boyuna rağmen zor pozisyonda yükselerek kafayı vurdu ama zayıf kalan top auta gitti. Bu, City'nin devredeki neredeyse tek gol girişimiydi.
İlk yarı Arsenal'in 1-0'lık üstünlüğüyle tamamlandı.
CITY ÇÖZÜM ÜRETEMEDİ
İkinci yarıya ev sahibi ekip Jovetic'in de oyuna dahil olmasıyla hızlı bir giriş yaptı fakat Arsenal direnmeyi başardı.
47. dakikada gelişen Man City hücumunda sol kanatta topla buluşan Agüero sol ayağıyla uzak köşeyi gördü, Ospina köşeye giden topu çıkardı. 51'de Jesus Navas sağ kanattan ceza sahasına girdikten sorna şutunu gönderdi, Ospina topu çeldi.
56'da Arsenal tehlikeli geldi. Alexis topu rakip ceza sahası önüne getirdi, Giroud topu soldaki Ramsey'ye güçlükle aktarabildi fakat Galli yıldızın sol ayağıyla şutu üstten auta gitti. 60'da Navas'ın sağ kanattan kale önüne gönderdiği topta Koscielny son anda hamle yapınca Agüero topu tamamlayamadı.
Dakikalar 67'yi gösterirken Arsenal kendisini rahatlatan golü buldu. Cazorla'nın kullandığı serbest atışta Giroud, Fernando'dan kendini kurtararak kafayı vurdu ve takımını 2-0 öne geçiren golü atmayı başardı.
71. dakikada Navas sağ dip çizgiden ceza sahasına doğru yaklaşırken ortasını yaptı, Mertesacker topu kafayla uzaklaştırdı. 73. dakikada Alexis Sanchez ceza sahası dışında topu sağına çektikten sonra plasesini gönderdi, Joe Hart topu uzanarak çelmeyi başardı.
73'te David Silva'nın sağ kulvara aktardığı topa Navas gelişine vurdu, yakın köşeye giden topu kaleci Ospina kontrol etti.
Maçın kalan bölümlerinde de üstün futbolunu sürdüren Arsenal karşılaşmadan 2-0'lık zaferle ayrıldı ve puanını 36'ya yükselterek ilk dört mücadelesini sürdürdü.
SERİ SONA ERDİ
Bu sonuçla birlikte Manchester City'nin Premier Lig'deki 12 maçlık yenilmezlik serisi sona erdi.
Geçtiğimiz sezon bu deplasmanda 6-3 kaybeden Arsenal, rakibini 2010'dan bu yana ilk kez deplasmanda yendi.
City 2002'den bu yana ilk kez kendi evinde oynadığı üst üste üç Premier Lig maçında en az ikişer gol yedi.
Lider Chelsea ile ikinci sıradaki Manchester City arasındaki puan farkı beşe yükseldi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2015.01.18 20:10