Kuzey Kore, ABD'ye teklifinde bulundu ve ABD'nin barış istiyorsa bu teklifi kabul etmesi gerektiğini açıkladı
Kuzey Kore Dışişleri Bakanı Pak Ui Chun, bölgedeki tansiyonu hafifletmek için ABD ile doğrudan görüşmek istediklerini belirtti.
Kuzey Kore delegasyonu resmi yetkilisi Choe Myong Nam, Dışişleri Bakanı Pak'ın, Brunei'deki bölgesel güvenlik forumunda yaptığı konuşmada, ABD tavrını değiştirmediği sürece nükleer sürece ilişkin sorunun çözülemeyeceğini vurguladığını açıkladı.
Choe, Pak'ın, ABD'nin gerçekten barış istiyorsa, Kuzey Kore'nin diyalog teklifini kabul etmesi gerektiğini vurguladığını da aktardı.
Kuzey Kore, şubat ayında gerçekleştirdiği nükleer denemenin ardından, geçen ay sürpriz bir kararla ABD 'ye görüşme önerisinde bulunmuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.07.02 14:46