ORDU'da kız öğrenci yurduna girdiği iddia edilen 'cinsel istismar' suçundan sabıkalı 27 yaşındaki M.K., Emniyet Müdürlüğü'nde ifadesi alındıktan sonra savcının talimatıyla mahkemeye çıkarılmadan tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.
Ordu Valisi Orhan Düzgün, olayla ilgili 2 müfettiş görevlendirildiğini söyledi. Olayın '1 Nisan şakası olduğu'nu söyleyen İl Milli Eğitim Müdürü Nevzat Türkkan ve Ordu Lisesi Müdürü Mustafa Turgut hakkında da Valilik inceleme başlattı.
Bahçelievler Mahallesi'nde bulunan Ordu Lisesi Ayşe Özyeğin Kız Öğrenci Yurdu'ndaki odada 2 arkadaşıyla birlikte kalan Başöğretmen Anadolu Lisesi 2'nci sınıf öğrencisi Z.G., 1 Nisan günü sabaha karşı odasında erkek kıyafetli bir kişinin karanlıkta silüetini gördü. Karanlıktaki kişinin yanına doğru yaklaşması üzerine paniğe kapılan Z.G., çığlık atmaya başladı. Yurttaki arkadaşları tarafından sakinleştirilmeye çalışılan Z.G. durumu yurt idarecilerine anlattı. Z.G. odada bir erkek gölgesi gördüğünü, bağırınca karanlıkta kaçan kişiyi tam göremediğini iddia ederek başından geçen olayı Ordu Emniyet Müdürlüğü'ne bağlı Çocuk Şube Müdürlüğü'nde verdiği ifadesinde de tekrarladı.
Polisler yurda izinsiz giriş yapıldığı iddiası üzerine olayla ilgili soruşturma başlatarak yurt içindeki güvenlik kamera görüntüleri ve dışarıdaki Mobese kamera kayıtlarını detaylı bir şekilde incelemeye aldı.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ '1 NİSAN ŞAKASI' DEDİ
Soruşturma sürerkenİl Milli Eğitim Müdürü Nevzat Türkkan, olayın 1 Nisan'da meydana geldiğini, olayın bir şakadan ibaret olduğunu belirlediklerini söyledi. Z.G.'nin yurtta kalan bazı kız arkadaşları tarafından 'Hababam sınıfı' filmindeki gibi korkutulduğunu belirlediklerini ifade eden Nevzat Türkkan, "Yurda bir erkeğin girdiği iddiaları tamamen asılsız. Aynı odada kalan arkadaşları bu kızı korkutmak için bir senaryo düzenlemişler. Pantolon ve eşofmanlı bir şekilde diğer odalardan odaya geliyorlar korkutmak amacıyla, o da görünce bağırmaya başlıyor, diğerleri daha sonra kaçıyor. Kızlar kendi aralarında 1 Nisan şakası yapmış" dedi.
ŞAKA DEĞİL GERÇEK
Ancap araştırmasını sürdüren polis, olayın şaka olmadığını, Z.G.'nin odasına giren kişinin erkek olduğunu ortaya çıkardı. Polisin araştırmasına göre olay şöyle gelişti:
Gece sabaha karşı yurdun zeminde bulunan havalandırma penceresinden içeriye giren 'cinsel istismar' suçundan sabıkalı M.K., koridordaki merdivenden en üst kata çıkarak Z.G.'nin odasına ulaştı. Z.G. uyurken genç kızın cep telefonundan kendi telefonunu arayıp çaldırdı. Telefonun sesiyle genç kız uyanınca paniğe kapılan M.K. kaçtı.
Polis Z.G.'nin telefonundan M.K.'nın numarasını arayarak kimlik tespitinde bulundu. Yakalanarak gözaltına alınan evli ve 1 çocuk babası olduğu öğrenilen şüpheli M.K.'ya, dün gece yoğun güvenlik önlemi altında polis tarafından gizlice yurda getirilerek tatbikat yaptırıldı. M.K., içeride bulunan kızlara zarar vermek amacıyla içeri girmediğini, sadece kızlarla arkadaşlık kurmak amacıyla böyle bir şey yaptığını söyledi. M.K. Emniyet Müdürlüğü'nde alınan ifadesinin ardından Cumhuriyet Savcılığı'nın bilgisi doğrultusunda mahkemeye çıkarılmadan serbest bırakıldı. İfadesine ilişkin evrak ve soruşturma dosyası da savcılığa gönderildi.
Olayın 1 Nisan şakası olduğuna ilişkin açıklama yapan İl Milli Eğitim Müdürü Nevzat Türkkan'ın ise bu bilgiyi Ordu Lisesi Müdürü Mustafa Turgut'tan aldığı ortaya çıktı. Olayı gazetecilere, "Kız öğrenciler birbirlerine 'Hababam Sınıfı'ndaki gibi şaka yapmış. Olay 1 Nisan şakası" şeklinde anlatan Müdür Nevzat Türkkan hakkında da Valilik inceleme başlattı.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü müfettişleri de yurda giderek Ordu Lisesi Müdürü Mustafa Turgut ile yurt görevlilerinin ifadelerine başvurdu. Yurdun içinde ve dışında bulunan güvenlik kameralarının ise arızalı olduğu ve çalışmadığı ileri sürüldü. Koridorda bulunan kameranın ise çalıştığı, M.K.'nın içeriye girdiğinde kameraya yakalanmadan ters yöne çevirdiği belirtildi. Kamera sisteminin neden çalışmadığının da incelendiği belirtildi.
Ordu Valisi Orhan Düzgün, yurttaki olayla ilgili soruşturmanın çok yönlü devam ettiğini söyledi. Ordu Valiliği tarafından yurtta daha önce meydana gelen olayların ve Ordu Lisesi Müdürü Mustafa Turgut'un soruşturmasının üzerinin kapatıldığı iddialarının da gerçeği yansıtmadığını da belirten Vali Orhan Düzgün, "Konuyla ilgili 2 müfettiş görevlendirdik. Çalışmalarını sürdürüyor. Yurtta herhangi bir ihmal var mı? Güvenlik kameraları görüntü alıyor mu? Almıyor mu? Kayıt yapıyor mu? Yapmıyor mu? Bunların hepsi araştırılıyor. Kamera görüntüleriyle ilgili Emniyet Müdürlüğü'müzün de çalışması var. Daha önce yurtla ilgili şikayetlerde görevlilerle ilgili herhangi bir soruşturma ya da işlem yapılıp yapılmadığı da araştırılıyor. Okul Müdürü Mustafa Turgut'un soruşturmasının üzerinin kapatıldığı iddiaları da asılsız. Bütün iddialar araştırılıyor, konuyu hassasiyetle takip ediyorum" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.04.03 16:28