Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür Şube Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan Karagöz Sinema Atölyesinin 2013 Dönemi çekilen filmlerin gösterimi ile 2014 sezon açılış gecesi önceki gece Tayyare Kültür Merkezinde muhteşem bir gece ile yapıldı.
Gecede 2013 Dönemi kursiyerlerinin çektiği 16 film gösterimi yanında Oyunculuk, Film Yapım ve Senaryo dallarında 27 hafta eğitim çalışmalarında bulunan 280 kişi bu süreci başarı ile tamamlayarak belgelerini aldılar.
Film gösterimi öncesi Ressam Şefik Bursalı sergi salonun da Tiyatro oyunları afiş sergisi açılışı yapıldı. Sergi de geçtiğimiz günler de hayatını kaybeden ünlü Tiyatrocu Nejat Uygur anısına bir köşe de hazırlandı. Sergi açılışını Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı adına Muhsin Özlükurt yaptı.
Karagöz Sinema Atölyesi 2013 Sanat yılı kapanışı 2014 Sanat yılı açılış gecesinde konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür Şube Müdürlüğü Sinema Koordinatörü Osman Gençağa Yiğitoğlu; Bursa Büyükşehir Belediyesi Karagöz Sinema Atölyesinin kurulduğu günden beri Türk ve Bursa Sinemasının içinde olmaya çalıştığını ve bunu da başardığını söyledi. Sinemanın ruhunu amatörlerin yaşattığını, amatör ruh olmadan profesyonelliğin olmadığını, karagöz sinema atölyesinin de bu amaçla yola çıkılarak kurulduğunu söyledi. Yiğitoğlu; Karagöz Sinema Atölyesine katılan kursiyerlerin, kendi filmlerini yazmak, Yazdıkları filmlerde oynamak ve o filmleri çekmenin dışında birçok ulusal ölçekli sinema filmi, dizi film, reklam filmi ve televizyon programlarına da gerek oyuncu gerekse set ekibin de göreve alarak katkı verdiğini de belirterek Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'nin Sanata ve Sanatçıya verdiği destekle de Atölyenin iler ki yıllarda büyüyerek daha güzel projelere imza atacağının altını çizdi.
Gece belgelerini alan kursiyerlerin toplu fotoğraf çektirmeleri ile son buldu.
Karagöz Sinema Atölyesi Yeni dönemi 4 Ocak 2014 Cumartesi günü başlayacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.12.18 15:02