İZMİR'de, Türkiye'nin en küçük yapay kalbi takılarak yaşama tutunması sağlanan, bir ay önce de bağış kalbin nakledilmesiyle sağlığına kavuşan 3 yaşındaki Melek Özcan, taburcu oldu. Sağlığına kavuştuktan sonra hastane dışına çıkıp çimlere ayak basmanın ve koşmanın keyfini yaşayan minik Melek, hem hastanedekileri hem de ailesini sevince boğdu.
Doğuştan kalp kası bozulması ve yetmezliği bulunan 7 kilo ağırlığındaki Melek Özcan, iki yıl önce, ailesinin yaşadığı Diyarbakır'daki tedavisi sırasında durumu kötüye gidince İzmir'e getirildi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi'ndeki muayenesinde, minik Melek'e kalp nakli gerektiği belirlendi. Uygun kalp bulunana kadar çocuğa yapay kalp takılmasına karar verildi. Minik Melek'e, Prof. Dr. Öztekin Oto tarafından gerçekleştirilen ameliyatla 10 cc'lik, Türkiye'nin en küçük yapay kalbi takıldı. Bu şekilde geçen aya kadar mucize bir şekilde hastanede hayatına devam eden Melek, Adana'da beyin ölümü gerçekleşen 6 yaşındaki bir çocuğun bağışlanan kalbinin nakledilmesiyle yaşama tutundu.
Minik bedeni yeni kalbine de kısa sürede uyum sağlayan Melek, bugün babasıyla Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi'nde basın mensuplarının karşısına geçti. Başından bir an olsun ayrılmayan babası Muhsin Özcan'la el ele tutuşup hastane bahçesine çıkan, çimlere ilk defa ayak basmanın ve koşmanın keyfini yaşayan Melek, herkesin ilgi odağı oldu.
'HAYATIN TADINA VARACAĞIZ'
Yaşadığı mutluluk gözlerinden okunan Muhsin Özcan, "Melek, yapay kalbe bağlı yaşıyordu, bir ay önce beklenen haber geldi ve kalbine kavuştu. Şu an çok sağlıklı ve iyi. Bundan sonra artık hayatın tadına varacağız. Hayata sıfırdan başlayacağız. Bize eve gitmek hayal gibi aslında. Eve gidip ne yapacağız bilmiyorum, şaşkınım. Melek de burayı ev gibi biliyor. Aile ortamını bilmiyor. Ev onun için yabancı olacak. Ne hissedecek bilmiyorum, aile ortamına inşallah alışır. Ben de ona daha güzel bir yaşam sağlamam için iş arıyorum, bekliyorum. Onun iyi bakılması lazım, maddi durumumuz iyi değil" dedi.
'HAYAL DEĞİL, GURUR VERİCİ'
Hastanenin Başhekimi Prof. Dr. Mehmet Refik Mas, "Melek'in kalp nakli bir ay önce hastanemizde başarıyla gerçekleştirildi. Bugün daha mutluyuz. Hastanemizden taburcu edilmiştir. İki gün sonra da memleketi Diyarbakır'a uğurlayacağız. Nakillerde hastane olarak yetki konusunda bazı sıkıntılar yaşadık. Sağlık Bakanlığı'yla görüşmelerimiz devam ediyor. Sorunu aştıktan sonra nakillerimize devam etmek istiyoruz. Melek, Avrupa'da en fazla yapay kalple yaşayan bebek oldu. Yürümeyi, konuşmayı burada, hastanemizde öğrendi. Nakillerde hastane olarak ilkleri gerçekleştirdik. Bu tip çalışmalar bizim için hayal değil ama gurur verici. Bakanlık engeli kaldırırsa bu tip daha çok çalışmalar yapacağız" diye konuştu. Başhekim Mas, Melek'in daha iyi koşullarda yaşaması için de babasına iş bulma konusunda yardımcı olmaya çalıştıklarını dile getirdi.
'ÖZEL ODA LAZIM'
Prof. Dr. Öztekin Oto ise "Melek'in bu aşamadan sonra enfekteden korunması lazım. İyi, kontrollü bir çevrede yaşaması gerekiyor. Çocuklarda vücut, organı daha iyi kabul ediyor. 15 gün sonra Diyarbakır'daki dede evine gidip yaşayacağı koşullara bakacağız. Özel bir odası olması lazım. Enfekte çocuklardan da uzakta tutulmalı" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.04.09 16:47