Kağızman-Iğdır-Erzurum-Karakurt karayolu trafiğe kapatıldı. Karayolları Genel Müdürlüğü'nden açıklama geldi
PKK terör örgütü üyelerinin son 10 günde iki kez yol keserek araç yaktığı Kağızman-Karakurt arasındaki 64 kilometrelik karayolu güvenlik nedeniyle ulaşıma kapatıldığı bildirilmişti. Karayolları Genel Müdürlüğü, Karakurt-Kağızman yolundaki Değirmendere-1 Köprüsü'nde mayın patlatılması sonucu ağır hasar meydana geldiğini, yolun bu nedenle ulaşıma kapatıldığını bildirdi.
Karayolları Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, Karakurt-Kağızman yolunun 55+254 kilometresindeki Değirmendere-1 Köprüsü'nde (mayın, bomba) patlatılması sonucu ağır hasar meydana geldi. Açıklamada, hasardan dolayı yolun ulaşıma kapatıldığı belirtildi.
Kağızman'a ulaşım, Karakurt-Kars ayrımı üzerinden, Kağızman, Tuzluca ve Iğdır'a ulaşım da Kars- Kağızman veya Kars-Diğor-Tuzluca güzergahından sağlanıyor.
Kars Valisi Günay Özdemir, açıklama yaptı. Karayolunun güvenlik nedeniyle ulaşıma kapatılmadığını söyleyen Vali Özdemir, "31 Temmuz gecesi PKK'lı teröristler durdurdukları TIR'ı köprünün üzerine çekiyor, içerisine yerleştirdikleri patlayıcılarla ateşe veriyorlar. Patlama sırasında köprüde hasar meydana geldi. Yolun ulaşıma kapatılma gerekçesi güvenlik değil, hasar nedeniyle. Şu an bölgede gerekli güvenlik önlemleri alınmıştır" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2015.08.02 10:11