Doğum ağrısına tahammül etme yetenekleriyle efsaneleşen kadınların ağrı eşiği erkeklerden daha mı yüksek? Prof. Dr. Ahmet Salim Göktepe merak edilen o soruyu yanıtladı!
Kadınların erkeklerden daha narin yapıda olmalarına rağmen ağrı eşiklerinin daha yüksek olduğunun hep söylendiğini dile getiren Prof. Dr. Ahmet Salim Göktepe, acaba dönemsel ağrılara alışkın olan ve doğum ağrısına tahammül etme yetenekleriyle efsaneleşen kadınların gerçekten her tür ağrıya karşı erkeklerden daha mı dayanıklı olduğu konusunda yaşanan tartışmalara açıklık getirdi.
BU TEZ BİLİMSEL ÇALIŞMALAR TARAFINDAN DESTEKLENMEDİLER
'Tıp dünyasında yapılan araştırmaların büyük bölümünde erkeklerin ağrı eşiği ve ağrıya dayanabilme süresi daha yüksek çıkıyor. Ancak ağrıyı ölçen objektif bir yöntem olmayıp, ağrının değerlendirilmesinde sadece kişilerin beyanı esas alınıyor. Ne yazık ki kadınların ağrıya dayanıklı olduğu tezinin bilimsel çalışmalar tarafından desteklenmiyor. Ağrı, biyolojik bir olgu olmasının yanı sıra sosyal , psikolojik, hormonal ve genetik faktörlerden etkilenen karmaşık bir duyudur. Örneğin erkekler sosyal olarak ağrıyı daha az ifade edecek tarzda yetiştirilirler. Öte yandan kadınların hormonal değişikliklerinin de ağrı algısı üzerinde etkili olduğu, söz gelimi adet öncesi dönemlerde genellikle ağrıya daha hassas oldukları bilinmektedir.'
Prof. Dr. Ahmet Salim Göktepe, istatistiklerin kadınların aynı teşhise sahip erkeklerden ortalama %20 daha fazla ağrı bildirdiklerine dikkat çekerek kadınların ağrıyı erkeklerden daha yoğun hissettikleri ya da daha fazla ifade ettiklerinin düşünüldüğünü dile getirdi. Ağrının objektif tanı yöntemlerinin bulunması gelecekte bu konuyu daha iyi anlaşılmasını sağlayacağını söyleyen Göktepe, "O zamana kadar biz erkekler kadınların doğum ağrısı karşısındaki metanet ve dayanıklılığını takdirle karşılamaya devam edeceğiz" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2014.08.26 14:31