Taksim'de yapımı süren caminin ana iskeleti yükselirken, kültür ve sanat merkezi olarak kullanılacak alt kat ile otopark olarak kullanılacak bölümde çalışmalar sürüyor.
Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, yaptığı açıklamada, cami inşaatındaki ana taşıyıcıların tamamladığını ve inşaatın yükseldiğini söyledi.
Kubbenin taşıyıcılarının da yapıldığını belirten Demircan, "Caminin şu anda aşağı yukarı ana gövdesi tamamlanmış durumda ve kubbesinin inşaatına başlandı. Çok kısa sürede kubbenin de kapandığını göreceğiz." dedi.
Caminin birinci bodrumu ve kültür merkezi olacak alanın tamamlandığını ifade eden Demircan, "Onun altında da 4 otopark katı var. O otoparklardan birinci kat otopark olarak tamamlandı. İnşaattaki çalışmalar aynı zamanda hem aşağıya doğru gidiyor hem de yukarıya doğru gidiyor. Böylece inşaat yapımında zamandan kazanıyoruz" dedi.
Demircan, inşaat tahminlerden daha hızlı ilerlediğini, 2019 yılında camiyi ibadete açmayı hedeflediklerini kaydetti.
Demircan, caminin yapımında asıl işin ince işçilik olacağını vurgulayarak, "Kabasındaki kubbeyi kapatma pozisyonuna geldik. Kubbeyi kapattıktan sonra da ince işçilik başlayacak. Bana göre ince işçilik bu işin asıl işçiliğidir. Ama etraftaki kaba işçilik bittiği için daha rahat bir işçilik dönemine girmiş olacağız." diye konuştu.
Caminin yapımı nedeniyle alanın yanında bulunan bazı binaların istimlak edilerek yıkıldığını dile getiren Demircan, "Zaten sürdürülen bazı istimlak çalışmaları vardı. Büyükşehir Belediyemiz onları da tamamladı. Tramvayımızı koruyan bir bina daha vardı burada. O da yenileniyor" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2017.12.17 14:41