Avrupa İstatistik Ofisi ile ortak bir çalışma yürütülerek istihdam verileri yeni bir yöntemle belirlenecek.
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, istihdam verileri konusunda Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) ile çok daha uyumlu olacak şekilde çalışmalar yürüttüklerini belirterek, "Gerek periyot olarak gerek anket sıklığı olarak çeşitli açılardan daha rafine bir hale getirmeye çalışıyoruz. Eurostat şuanda bizim işsizliğimizi bizden daha düşük hesaplıyor. Çünkü onlar son 1 aylık, biz ise son 3 aylık döneme bakıyoruz. Bu tür düzeltmeler yapılacak. Bütün bunların nasıl dengelendiğini göreceğiz" değerlendirmesinde bulundu.
TÜİK'in uzun zamandır bu konuda çalıştığını belirten Yılmaz, 2014'ten itibaren de yeni yönteme geçmiş olacaklarını kaydetti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.12.03 14:13