El Confidencial'ın özel haberine göre İspanya Ligi'nde Real Madrid ve Barcelona'nın bu sezon yaptığı transferlerden devlet 35 milyon avrodan fazla vergi geliri elde etmeyi planlıyor.
Madrid'teki vergi sistemine göre Bale yılda kazanacağı ücretin (14 milyon avro) %52'sini vergi olarak ödeyecek. Bu oran ise 7 milyon avro'ya denk geliyor. Barcelona'nın yıldızı Neymar ise Katalunya bölgesi vergi derecelendirmesine göre %56 oranında vergi ödeyecek.
Cristiano Ronaldo'nun durumu ise farklı. Şu anda devam eden sözleşme gereği devlete %24.75 oranında gelir vergisi veren Portekizli yıldız, yaklaşık olarak 10 milyon avro kazanıyor ve devlete vergi geliri olarak 3 milyon avro ödüyor.
Portekizli yıldızın 2015 yılında devreye girecek yeni sözleşmesi ise %52'lik oranla vergilendirilecek.
'Beckham Kanunları' olarak bilinen yeni vergilendirme sistemi 2010 yılında devreye girmiş, Ronaldo ise imzasını 2009 yazında atmıştı. Bu nedenle Ronaldo eski sistemin avantajını iki sene daha kullanmış olacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2013.09.20 15:07