Cenevre'de İran ile yürütülen müzakereler sonuç vermedi. Anlaşma olmaması için büyük bir lobi çalışması yapan İsrail sonuçtan memnun. Amerikan Kongresi de yaptırımları sıkılaştırma niyetinde.
Bu kez beklentiler yüksekti. Ancak yine olmadı. Cenevre'de İran ile yürütülen nükleer müzakerelerde uzlaşma çıkmadı.
Tıkanılan başlıca konular, Arak nükleer araştırma reaktörünün kapatılması şartı ve İran'a yönelik yaptırımların ne kadar azaltılacağıydı.
Diplomatlara göre, anlaşma sağlanamamasında İsrail'in önemli bir etkisi var.
İsrail'den gelen açıklamalar da bu yönde.
Başbakan Netanyahu, yaptırımların gevşetilmesine karşı lobi yaptığını ve telefonla görüştüğü liderlere "neden acele ediliyor bekleyin" mesajını verdiğini söyledi.
İsrail liderinin telefonda görüştüğü liderler arasında Cenevredeki görüşmelere katılan ABD, İngiltere, Fransa ve Rusya'nın devlet ve hükümet başkanları var.
ABD Dışişleri Bakanı John Kerry de, İran'ın nükleer faaliyetlerini sınırlamaya hazır olduğu yolundaki açıklamaları konusunda şüphelerini korumaya devam ettiklerini söyledi.
Netanyahu'nun güvenlik kabinesinden Neftali Bennet, önümüzdeki hafta Amerikan Kongresi üyeleriyle görüşmek üzere Washington'a gidecek.
Kongre de İran'a yönelik yaptırımları sıkılaştırmayı planlıyor. Amaç anlaşmalarda Washington'ın müzakerelerde verebileceği tavizlerin önüne geçmek. Demokrat senatör Bob Menendez, Senato Dış İlişkiler Komitesi'nin ek yaptırımlar için bu hafta toplanacağını açıkladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.11.11 14:39