Irak Hava Kuvvetleri Musul kentini ele geçiren IŞİD'e karşı hava operasyonu başlattı. Irak Devlet Televizyonu bombardımanın görüntülerini yayınladı.
Salı günü Irak'ın kuzeyindeki Musul kentinde kontrolü ele geçiren Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) örgütüne karşı operasyon başlatıldı. Al Jazeera'nın haberine göre Irak Devlet Televizyonu'nun haberine göre Irak uçakları kentteki örgüt üyelerinin bulunduğu bölgeleri havadan bombalıyor. Televizyon, haberinde bombalama görüntülerine de yer verdi.
IŞİD PETROL RAFİNERİSİNİ KUŞATTI
IŞİD, Irak'ın en büyük rafinerisi Beiji rafinerisini 50 araç ile kuşattı.
KÜRT BAKANA BOMBALI SALDIRI
Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Peşmerge Bakanı Cafer Mustafa'nın konvoyuna yönelik saldırıda 2 kişinin öldüğü, 3 kişinin yaralandığı bildirildi.
Emniyet kaynaklarından alınan bilgiye göre, Kerkük'ün Tellu'l Verd köyünde, Bakan Mustafa'nın konvoyunun geçtiği yola yerleştirilen iki patlayıcı infilak etti. Peşmerge güçlerini denetleme amacıyla bölgeye gelen konvoya yönelik saldırıda 2 kişi öldü, 3 koruma yaralandı. Peşmerge Bakanı Mustafa, olaydan yara almadan kurtuldu. Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) militanları ve bazı aşiret güçlerinin, Irak'ın en büyük kentlerinden Musul ile Salahaddin vilayetinin merkez kenti Tikrit'in yanı sıra bölgedeki bazı kentlerde kontrolü ele geçirdiği açıklanmıştı.
KERKÜK'TE KONTROL PEŞMERGEDE
"Irak Dicle Operasyonlar Gücü'ne" bağlı 12. Tümen Komutanlığı'nda görevli rütbeli askerler, IŞİD'den kaçmak için karargahı terk etti. Komutanlarının ayrıldığını fark eden askerler de üniformalarını çıkararak karargahtan ayrıldı. Bir tek askerin kalmadığı karargahta talan başladı. Kimliği belirsiz birçok kişi, karargaha girerek askeri araç, silah, kelepçe, üniforma alıp götürdü. Talan esnasında kargaşa yaşanması, eşyaları paylaşmakta anlaşamayan gruplar arasında çatışma çıkması ve 12. Tümen Komutanlığı'na sadece 1 kilometre mesafede olan polis güçlerinin talanı engellememesi dikkati çekti. Askeri eşyaları talan edenlerin Kerküklü olmadığı, Süleymaniye plakalı araçlar kullandıkları öne sürüldü.
Iraklı Kürt birlikler, IŞİD'in ilerlediği kuzeydeki petrol kenti Kerkük'ten Irak ordusunun çekilmesi üzerine, kentin kontrolünü ele geçirdiklerini duyurdu.
Irak Şam İslam Devleti terör örgütünün Kerkük'e saldırması sonrası Irak ordusunun bölgeden kaçtığını söyleyen Kuzey Irak Peşmerge sözcüsü Cabbar Yavar, "Kerkük'ün kontrolü tamamen bizde" açıklamasını yaptı.Reuters haber ajansına konuşan Cebbar Yavar, "Tüm Kerkük peşmergelerin eline düştü. Kerkük'te Irak ordusu kalmadı" dedi.Irak Şam İslam Devleti IŞİD'in Musul ve Tikrit'i ele geçirmesi ve Irak ordusunun bölgelerden çekilmesinin ardından Kürt Peşmergeler bölgede tek birleşik askeri kuvvet olarak görülüyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2014.06.12 17:45