Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'yı taşıyan kapsülün Uluslararası Uzay İstasyonu'na yolculuğu tamamlandı. Gezeravcı ile birlikte 3 astronotun daha bulunduğu Dragon kapsülü uzay istasyonu ile kenetlendi. Kenetlenme sonrasında astronotların uzay istasyonuna geçiş işlemleri de tamamlandı.
Yaklaşık 36 saat süren uzay yolculuğunun ardından ilk Türk astronot Gezeravcı'nın da içinde bulunduğu Ax-3 mürettebatını taşıyan araç UUİ ile birleşti.
Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın da yer aldığı Axiom-3 (Ax-3) ekibini taşıyan Dragon uzay aracı, Uluslararası Uzay İstasyonu'na (UUİ) kenetlendi. Uzay aracının kenetlenmesinden sonraki tüm işlemlerin tamamlanmasıyla Axiom-3 (Ax-3) ekibi istasyona girdi.
Alper Gezeravcı, Uluslararası Uzay İstasyonu'nda yaptığı konuşmasında yine "İstikbal Göklerdedir" ifadesini kullandı. Gezeravcı, "Türkiye Cumhuriyeti'ni kurarak bize emanet eden Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarına, bu vatan için canını veren tüm şehitlerimize, buraya adım atmamızı sağlayan güçlü iradesiyle devletimize ve milletimize şükranlarımı sunuyorum. İstikbal Göklerdedir" açıklamalarında bulundu.
Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı ISS'te düzenlenen karşılama töreninde, "Türkiye Cumhuriyetini kurarak bizlere emanet eden Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarına, bu vatan için canını veren tüm şehitlerimize, buraya adım atmamızı güçlü sağlayan iradesi ile devletimize ve bu imkanlarımızı bize sağlayan milletimize şükranlarımı sunuyorum. İstikbal göklerdedir" dedi.
Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı dahil 4 astronotun yer aldığı "Axiom-3 uzay misyonu" kapsamında ABD'nin Florida eyaletindeki Kennedy Uzay Merkezi'nden fırlatılan SpaceX'in Dragon uzay aracı, yaklaşık 36 saat süren uzay yolculuğunun ardından TSİ 13.40'ta Uluslararası Uzay İstasyonu'na kenetlenmişti. Axiom-3 ekibi, uzay görevine 27 Eylül'de başlayan "Expedition 70" astronotları ve kozmonotları tarafından Uluslararası Uzay İstasyonu'nda (ISS) sevinçle karşılandı. "Expedition 70" astronotları ve kozmonotları, Axiom-3 ekibinin gelişini fotoğrafladı. Gezeravcı ve İspanyol astronot Michael Lopez-Alegria, İtalyan Walter Villadei ve İsveçli Marcus Wandt için ISS'de karşılama töreni düzenlendi.
Törende Uluslararası Uzay İstasyonu'nda ilk konuşmasını gerçekleştiren Gezeravcı ISS'teki astronotlara ev sahipliği için teşekkür ederek, "8 ay boyunca eğitimlerde destek vererek burada olmamızı sağlayan herkese çok teşekkür ederim. Türkiye olarak tarihimiz için bir ilke adım atmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Buradaki bilim ve araştırma çabalarına katkıda bulunmayı dört gözle bekliyorum" dedi. Konuşmasını Türkçe sürdüren Gezeravcı, "Türkiye Cumhuriyetini kurarak bizlere emanet eden Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarına, bu vatan için canını veren tüm şehitlerimize, buraya adım atmamızı güçlü sağlayan iradesi ile devletimize ve bu imkanlarımızı bize sağlayan milletimize şükranlarımı sunuyorum. İstikbal göklerdedir" ifadelerini kullandı.
Törenin son kısmında ise astronotların yakalarına rozet takıldı.
Gezeravcı, İspanyol astronot Michael Lopez-Alegria, İtalyan Walter Villadei ve İsveçli Marcus Wandt, uzayda bulundukları süre boyunca insan fizyolojisi ve endüstriyel gelişmelere odaklanan çok sayıda bilimsel deney gerçekleştirecek. Gezeravcı, 14 gün boyunca kalacağı uzay istasyonunda 13 farklı bilimsel deneye imza atacak. Astronotlar, görevin tamamlanmasının ardından Dragon kapsülü ile istasyondan ayrılacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2024.01.20 15:17