Sağlık Bakanlığı, ilaç firmalarında ürün tanıtım elemanı olarak çalışacakların 1 Ocak 2015'ten itibaren en az lise mezunu olmalarını ve yapılacak sınavda başarı göstermelerini şart koşan düzenlemenin yürürlük tarihini 2019'a erteledi.
Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunun akılcı ilaç kullanımının desteklenmesi amacıyla yürüttüğü proje kapsamında, 1 Ocak 2015'ten itibaren hekim, diş hekimi ve eczacıya doğrudan ziyaret yoluyla tıbbi ürün tanıtımı yapanların, en az lise mezunu olması, yapılacak sınavda başarı göstererek yeterlilik belgesine sahip bulunması şartı getirilmişti.
Bu belgeye sahip olmak isteyenler için de uzaktan eğitim programı başlatılması amacıyla çalışmalara başlanmıştı.
Ürün tanıtım elemanlarına yönelik planlanan eğitim ve sınav sürecinin uygulamasında yaşanılabilecek sıkıntıların ve oluşabilecek mağduriyetlerin önlenmesi için Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunca yeni düzenlemeye gidildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2015.01.02 11:36