Orhangazi'ye bağlı Keramet Köyü bölgesinde bulunan termal suyun daha etkin kullanımı için çalışmalara başlayan İl Özel İdaresi ekipleri yerinde incelemelerde bulundu.
İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Bilal Çelik Başkanlığındaki ekip Keramet köyünde bulunan işletmeyi gezerek Orhangazi-İznik yoluna dökülen termal suyun biran önce kontrol altına alınarak halkın kullanımına sunmak istediklerini söyledi.
Bilal Çelik Keramet Kaplıcası benim öteden beri bildiğim bir yer, bugün buraya geldik Orhangazi Kaymakamımız M. Selman Yurdaer, Kültür ve Turizm Daire Başkanımız M. Muharrem Tüfekçi ve Jeotermal Genel Müdürümüz Hasan Aydın ile birlikte yerinde incelemeler yaptık. Burada çok güzel mineralli ve yaklaşık 60-70 lt/sn suyumuz var. Keramet köyü muhtarlığının işlettiği küçük bir işletmemiz var. Bu işletmenin daha düzgün bir hale getirilmesi için Özel İdare olarak bizde çalışmalarımızı sürdürüyoruz, şu anda su numuneleri alınmış gerekli incelemeler yapılıyor. Su numunelerinin sonuçları ne çıkacak ve hangi tür hastalıklara şifa kaynağı olabilir bu değerleri öğrendikten sonra bir kez daha değerlendirme yapacağız. Çünkü yüzyıllardır burası şifa merkezi olarak değerlendirilmiş ve insanlarımız burada şifa bulmuşlar halada şifa bulmaktadırlar. İl Özel İdaresi olarak bizlere düşen görevde bu kaynağı en güzel şekilde değerlendirip insanlarımızın sağlık açısından kullanımına sunmaktır, onun için hazırlıklar teknik elemanlarımız tarafından başlamıştır dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.03.26 11:59