Hükümetin dar gelirliye destek için hazırladığı yeni pakete göre, yaklaşık 6 milyon kişinin 30 milyar liralık borcu silinecek. 2 bin liraya kadar olan elektrik, su, telefon ve doğal gaz borçları icradan düşülecek. Bursa'da vatandaşlara söz konusu destek paketi hakkındaki fikir ve beklentilerini sorduk.
FADİME NİSA SAYAR - MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı tarafından dar gelirlilere yönelik hazırlanan yeni ekonomik destek paketine göre, 6 milyona yakın vatandaşın yaklaşık 30 milyar lira tutarındaki icralık borcu tasfiye edilecek. Elektrik, su, doğalgaz ve telefon faturalarından kaynaklanan icralık borçları devlet karşılayacak.
5 milyona yakın kişinin 2 bin liraya kadar olan borcu icradan düşecek, 1 milyona yakın vatandaşın varlık yönetim şirketlerine devredilmiş 2 bin 500 lira değerindeki icra takibinde bulunan borcunu devlet üstlenecek.
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati de geçtiğimiz günlerde konuyla ilgili "Dar gelirlinin icralık borçları tasfiye edilecek, dar gelirliyi destekleyeceğiz" demişti. Düzenlemeye dair ayrıntılar şekillenmeye devam ederken, Bursa'da vatandaşlara mikrofon uzattık. Destek paketinin hayata geçip geçmeyeceğine dair beklenti ve fikirleri sorduk.
"BENİM BORCUMU ÖDEME, DOĞALGAZIN FİYATINI İNDİR"
Enerji fiyatlarının yüksek olduğuna dikkat çeken Zeki Ekrem, 30 milyar tutarındaki borç tasfiye edilirken diğer yandan vatandaşın 30 milyar daha borçlanacağını belirterek şunları söyledi;
"Ekonomide buna palyatif tedbirler derler. İnsanlara verimli bir faydası yoktur. Sadece gel geç bir olaydır. 30 milyar borcun ödemesine kolaylık yaptılar diyelim. Devlet o 30 milyar borcu öderken vatandaşın bir 30 milyar daha borcu olacak. Sen devlet olarak elektrik, doğalgaz fiyatlarını düşürsene, tüccar mısın? Elektriği, doğalgazı alıp sonra istediğin fiyata millete satıyorsun. Benim elektriği, doğalgazı, suyu senden başka bir firmadan alma şansım yok. Sen bu 30 milyarı affederek güya kıyak yapıyorsun ama bana iyilik yapmıyorsun, o esnada millet 30 milyar daha borçlanıyor. Bunlar iktidara geldiğinde Bursa'da 3 tane icra dairesi vardı, şu anda 30 tane var. Benim borcumu ödeme, doğalgazın fiyatını indir."
"VERİLEN SÖZLERİN YÜZDE 90'I YERİNE GETİRİLİYOR"
Hükümetin verdiği sözleri yüzde 90 oranında yerine getirdiğini söyleyen Mehmet Bacak ise düzenlemenin hoşun gittiğini ifade ederek, "Bir tane su borcum var, 10 senedir de ödemedim. Vatandaşın faydasına olan bir şeyi yapmak gayet doğal bir şey, kim yaparsa yapsın. Devlet şu anda baya güçlü, eskisi gibi değil. Bundan 40 sene önceki gibi değil, şu anda verdikleri sözleri yüzde 90 yerine getiriyorlar. Zaten orada adamın 100 bin lira borcunu ödeyecek değil, 2 bin 500 liraya kadar belirli sınırlamaları var. Meclis açıldıktan sonra kanunlaşır. Hoşuma gitti" dedi.
"TAMAMEN SEÇİM YATIRIMI"
Başka bir vatandaş, ilgili açıklamalara inanmadığını belirterek bu tür düzenlemeleri seçim yatırımı olarak nitelendirdiğini aktardı;
"Ben açıklamalara güvenmiyorum, olsun görelim. Seçime doğru faturaysa olur. Bence tamamen seçim yatırımı. Vergi borçlarının da faizlerinin falan affolacağını sanıyorum. İmar affı gelecek, hepsi gelecek seçim varsa."
"DEVLETİMİZİN YAPTIĞI GÜZEL BİR ATILIM"
Ekonomik olarak zor bir süreçten geçildiğini vurgulayan Zafer Çavdar ise paketi desteklediğinin ifade etti;
"Türkiye'miz ekonomik sıkıntı yaşıyor. Bu düzenleme güzel olur bence. Benim hiç öyle borcum olmadı çok şükür, etrafımda vardır illa ki ama bir insan dikkatli davranırsa, hesabını bilerek hareket ederse sıkıntı yaşamaz. Bence seçimle de alakalı değildir çünkü zaten ülkemizin ekonomisi ortada olan bir durum. Devletimizin yaptığı güzel bir atılım, destekliyorum açıkçası."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2022.09.01 09:29