Bursa'nın Harmancık ilçesine bağlı Kozluca köyü yakınlarında, orman yangını çıktığı bildirildi.
Bursa Orman Bölge Müdürü Ahmet Köksal Coşkun, yaptığı açıklamada, Harmancık ile Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinin sınırındaki Kozluca köyü mevkisinde, henüz belirlenemeyen nedenle yangın çıktı. İlk belirlemelere göre, yangının 3-4 hektarlık Kızılçam ormanında etkili olduğunu bildiren Coşkun, bölgeye Bursa ve çevre illerden çok sayıda yangın söndürme ekibinin sevk edildiğini belirtti. Bursa'dan 4 arazözün yanı sıra bir helikopter, Manisa-Akhisar'dan da bir helikopterin yangına müdahale ettiğini kaydeden Coşkun, yangının yüzde 80 oranında kontrol altına alındığını söyledi. Coşkun, kendisinin de yangın bölgesine hareket ettiğini belirterek, hava sıcaklığını dikkate alarak, bu hassas dönemde söndürme çalışmalarının yoğun şekilde sürdüğünü söyledi.
HARMANCIK'TAKİ ORMAN YANGINI SÖNDÜRÜLDÜ
Bursa'nın Harmancık ilçesi ile Kütahya'nın Tavşanlı ilçeleri arasında çıkan orman yangını; dozer, arazöz ve helikopterler yardımıyla söndürüldü.
Harmancık ile Tavşanlı sınırları arasındaki ormanlık alanda çıkan yangına 2 helikopter, Bursa Orman Bölge Müdürlüğüne bağlı arazöz ve dozerler müdahale etti. Saat 13.00 sıralarında Kozluca köyü yakınlarında başlayan yangın, Bursa ve Manisa'dan gelen helikopterlerin de müdahalesiyle kısa sürede söndürüldü.
Harmancık Kaymakamı Kemal Karahan ve Orhaneli Orman İşletme Müdürü Hakkı Türkoğlu yangın yerinde inceleme yaparken, 3 hektarlık alanın yandığı öğrenildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.07.16 14:15