Gemlik Mimarlar Odası Yönetim Kurulu Üyelerini makamında ağırlayan Belediye Başkanvekili Refik Yılmaz, "Gemlik Ortak Paydamız Olmalı" diye konuştu.
Mimarlar Odası Yeni Yönetim Kurulu Başkanı İlyas Yüce ve Yönetim Kurulu üyeleriyle TOKİ, Kentsel Dönüşüm, Deprem Riskleri ve Şehir Plancılığı konusunda sohbet eden Refik Yılmaz, Gemlikli Mimar ve Mühendisleri proje ve çözüm ortağı olarak gördüğünü söyledi.
Bir süre önce yapılan genel kurulda Mimarlar Odası yeni Yönetim Kurulu üyeliklerini oluşturan İlyas Yüce ve ekibiyle sıcak ve samimi bir ortamda geleceğin Gemlik'ini masaya yatıran Belediye Başkanvekili Refik Yılmaz, "İmar Planlarında çocuklarımızın geleceğini korumuyorsak bunun adı şehircilik, şehir planlaması olmaz" dedi.
Hiçbir zaman, "Ben Yaptım Oldu" zihniyetiyle hareket etmediklerine dikkat çeken Belediye Başkanvekili Refik Yılmaz, TOKİ ile görüşmeler kapsamındaki örneklemeleri yaparak, "TOKİ yetkililerine biz Gemlik'e özgü mimari de konutlar istiyoruz dedik. Onlar da bu görüşümüze ve ısrarlı talebimize olumlu yanıt verdiler. Biz de Gemlik'te başta Mimar ve Mühendislerimiz olmak üzere bu konuyu ilettik. Çalışma Grubu oluşturup, fikir, öneri ve projelerin notlarını aldık. Her görüşe saygı gösterdik. Bu fikir ve öneriler eşliğinde projemizi hazırladık. Şu anda küçük pürüzler var. Mera alanlarının Çevre Bakanlığına devri söz konusudur. Bunun ardından TOKİ ile protokol imzalanacaktır. TOKİ Projesi Gemlik'te sizlerin eseridir" dedi.
Gemlik'te Kentsel Dönüşümün fiziki yetersizlik nedeniyle yerinden yapılamayacağının altını çizen Belediye Başkanvekili Refik Yılmaz, "Caddeler ve yollar yetersiz kalır. Yeşil alanlar, otoparklar, çocuk bahçeleri, spor tesisleri, sosyal donatı alanları nereye ve nasıl yapılır? Bu nedenle yeni Gemlik'i depremsel açıdan daha güvenli sağlam zeminli alanlara taşımayı uygun görüyoruz. Sizler de bizlere kısa, orta ve uzun vadeli projelerle destek olursanız, bu bizi mutlu eder. Şehircilik ilkelerine uygun projelere, fikir ve önerilere bundan önce olduğu gibi bundan sonra da açığız" diye konuştu.
Gemlik'e hizmet için göreve geldiklerini ve 34 aydır da başarılı çalışmalarda bulunduklarına inandıklarını belirten Belediye Başkanvekili Refik Yılmaz, "Kimseye minnet borcumuz veya verilmiş sözümüz yok. Halkımızın istediğini yapıyoruz. Milletimiz ne derse o olur. Yol derlerse yol, alt yapı derlerse alt yapı, yatırım isterlerse yatırım. Ancak biz her zaman birlikte düşünmekten yanayız. Gemlik bizim ortak paydamız olmalı. Çocuklarını, geleceğini düşünmeyen bir şehircilik, şehir planlaması olmaz. İmar planlarında her zaman geleceği korumak önemlidir" dedi. Çağdaş ve Modern yeni Gemlik'i Kent Estetiğine uygun olarak projelendirdiklerini ifade eden Refik Yılmaz, yeni dini tesislerde çocuk bezi değiştirme, çocuk emzirme alanları, otopark gibi ihtiyaçları da göz önünde bulundurduklarını anlattı. Balçık zeminli bölgelerde başta kamu kurum ve kuruluş binaları olmak üzere, yapılaşmaya izin vermeyeceklerini bildiren Belediye Başkanvekili Refik Yılmaz, bundan önce olduğu gibi bundan sonra da Mimar ve Mühendisler ile işbirliği çerçevesinde Gemlik odaklı proje, hizmet ve yatırımları sürdüreceklerini vurguladı.
Gemlik Mimarlar Odası Başkanı İlyas Yüce ve ekibini de kutlayan Refik Yılmaz, en kısa sürede iade-i ziyarette bulunma sözü verdi. Mimarlar Oda Başkanı İlyas Yüce'de, oda olarak yeterli donanım ve tecrübeye sahip olduklarını açıklayarak, Gemlik Belediyesi ile işbirliği çerçevesinde her zaman katkı koymaya hazır olduklarını sözlerine ekledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2014.01.14 17:38