Bursa'nın en eski mahallelerinden Geçit Mahallesi, 150 yıllık tarihi olmasına rağmen planlama ve imar sorunu nedeniyle doğalgaza hasret kaldı. İmar sorunu çözülmeden doğalgaz bağlanmayan mahalleli isyan ediyor.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'nın Osmangazi ilçesine bağlı Geçit Mahallesi muhtarı Ahmet Yılmaz, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, mahallenin 150 yıl önce kurulduğunu ve çoğunluğu göçmenlerden oluşan bir mahalle olduğunu söyledi.
UZAYDAN ÇEKİLEN FOTOĞRAFA BAKILARAK İMAR YAPILDI!
2003 yılında mevcut yapılar göz önünde bulundurulmadan uzaydan çekilen fotoğraf ile imar yapıldığını belirten muhtar Ahmet Yılmaz, "Uzaydan çekilen fotoğrafa göre yapılan imar planlaması nedeniyle mahallemizde imar sorunu yaşıyoruz. Mevcut yollar park ya da konut gözüküyor. Planlamada sokak yolları gözükmediği için mahallemize doğalgazı alamadık. Bunun sorumlusu dönemin belediye yönetimidir. İmar planlaması yapılırken mahallemizin neresinde yol olup olmadığını bilmeden ezbere çalışma yapılmıştır" dedi.
3 BİN KONUT DOĞALGAZ BEKLİYOR
Mahallede bulunan 70 sokağa doğalgaz alınmadığını altını çizen Yılmaz, "2003 yılında yapılan plana göre yol park görünüyor, parklar konut görünüyor, konutlar yol görünüyor. Doğalgaz istediğimizde yoldan evlere gidecek olan doğalgaz, planlamada yol olmadığı için sokağa giremiyor. Mahallemizin en büyük sorunu doğalgaz. Belediye başkan adaylarından tek istediğimiz bizim doğalgaz sorunumuzu çözsünler. İmar sorunu ancak Ankara'dan çözülür. Doğalgaz olmayan 3 bin civarında konuta acilen doğalgaz verilmesi lazım" diye konuştu.
OKUL SORUNU KAMULAŞTIRMA İLE ÇÖZÜLECEK
Eğitim ile ilgili 1 ilkokul ve ortaokul bulunduğunu kaydeden Yılmaz, "Mahallemize göç çok olduğu için okul sorunu da ortaya çıkıyor. Yeni yapılacak okul için arazimiz var ancak kamulaştırılması gerekiyor. Kamulaştırma olduğu takdirde okulumuz yapılacak ve mahallemiz eğitim konusunda rahatlayacak. Sağlık konusunda ise hiçbir sıkıntımız yok" dedi.
METRO GEÇİT İHYA EDECEK
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından mahalleye bir stadyum yapıldığını hatırlatan Yılmaz, "Geçitspor Kulübümüz belediyenin yaptırdığı stadyumda maçlarını ve antrenmanlarını yapabiliyor. Halısaha gibi spor tesislerimiz mahallemizde yok. İmar sorunu nedeniyle mahallemize spor tesisleri de yapamıyoruz. Emek'te yapılan metro muhtemelen Geçit'e kadar gelecek. Metronun mahallemize gelmesi de büyük avantaj olacak. Metro sadece Geçit'e değil köylere de faydası olacak" şeklinde konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.11.22 09:11