Erbil Uluslar Arası Agrofood Fuarına yoğun ilgi gösteren Türk firmaları damgasını vurdu.
Türkiye'nin yanı sıra Irak, Polonya, Sri Lanka, Lübnan ve Birleşik Arap Emirliklerinden 180 firmanın katıldığı fuarda, Türk firmaları açtığı 90 stantla adeta fuara ev sahipliği yaptı. Türk stantlarını gezen Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Bülent Uğur Ecevit, ziyaretçilerle tek tek ilgilenip ticari antlaşmalarda aktif rol aldı.
Fuar öncesi Akdeniz İhracatçılar Birliği üyeleriyle Türk İşadamlarıyla sohbet eden Bülent Uğur Ecevit, "Cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunun kırıldığı 2012 yılında yaklaşık 10,7 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğimiz Irak, ülkemizin en çok ihracat gerçekleştirdiği 2'inci ülke konumu ulaşmıştır. Bu göstermektedir ki ihracatımızın yaklaşık olarak yüzde 7'si Irak'a yapılmıştır" dedi.
Türkiye'yle, Kuzey Irak yönetimi arasında yaşanan olumlu gelişmelerini altını çizen Ecevit yaptığı konuşmada şunları söyledi: "Irak'a yapılan ihracatımızın yüzde 70 - 80'i Kuzey Irak'a yapılmaktadır. Bölge de ekonomik büyümeye ilişkin tahminler yüzde12'ye ulaşmış ve petrol dışı sektörlerdeki yatırımlar da 20 milyar doları çoktan geçmiştir. Erbil, 15 milyar dolardan fazla özel sektör yatırımı olan bir şehirdir. Bu bölge, muazzam potansiyele sahiptir."
Fuardaki Türk stantlarını tek tek gezen Ecevit, adeta bir stant görevlisi gibi çalışarak ziyaretçilere ikramlarda bulundu. Renkli görüntülerin yaşanmasını sağlayan Müsteşar Yardımcısı Ecevit işadamlarının ikili antlaşmalarında aktif rol aldı. Fuara katılan Türk işadamları Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Diyarbakır'da yarattığı olumlu havanın fuara da yansıdığını belirtti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.11.20 08:56