Osmangazi Belediyesi tarafından bu yıl 9.su düzenlenen "Osman Gazi'yi Anma ve Bursa'nın Fethi Şenlikleri kapsamında kardeş şehirlerden gelen ekiplerde kutlamalara renk katıyor.
Osmangazi'nin Almanya'daki kardeş şehri Landill'den gelen halk oyunları ekibi Kent Müzesi önü ve Pınarbaşı Meydanı'nda sergiledikleri oyunlarla büyük ilgi gördü. Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar ve Landill Kraliyet Kaymakamı Wolfgang Schuster gösteriyi birlikte izledi. Başkan Dündar burada yaptığı açıklamada, "Hessen'e bağlı Landill Belediyesi ile kardeş belediye ilişkilerini başlattı. Bizler Landill Bölgesi'yle yürütmüş olduğumuz çalışmalarda eğitim, kültür, turizm noktasında iş birliği yapıcaz. Biz geçen yıl Hessen'e gittik onların festivaline katıldık. Onlarda buraya davet ettik. Folklor ve yöresel kıyafetleriyle bunları gelerek oyunlarını sergiledi" dedi ve konuk heyete teşekkür etti. Landill Kraliyet Kaymakamı Wolfgang Schuster de konuşmasına Başkan Dündar'a seslenerek başladı; "Dostlukta bir maratondur. Bugün bu festival ortamında şunu söyleyebilirim. Dans ve müziğe tercüman gerekmez." Schuster, Osmangazi Belediyesi'nin daveti üzerine Bursa'ya iki gurubun geldiğini belirterek, "Başkan Mustafa Dündar'a çok teşekkür ederim. Buradaki buluşma halklara ve dostluğumuza bir köprü oluşturuyor. Osmangazi ve Hessen. Ve gençlerimizde ileriki zamanlarında bu dostluğu oluşturacak" dedi. Kent Müzesi önündeki gösteriye vatandaşlar büyük ilgi gösterdi ve dikkatle izledi. Alman gurubu katolik, işçi, rahibe, köylü, gemici kıyafetlerini tanıttı. Ayrıca Karabaş-i Veli Kültür Merkezi zeybek gösterisi yaptı, Osmangazi Halk Dansları Topluluğu da sahne aldı. Hessen ekipleri akşamda Pınarbaşı Meydanı'nda gösteri yaptı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.04.14 13:53