Cumhurbaşkanı Erdoğan, Zeytin Dalı Harekatı ile ilgili ''Bundan rahatsız olan sözde Türk Tabipler Birliği gibi bir kesim 'Savaşa Hayır' diye bir kampanya yürütmek istiyor. Bu terörist sevicilerin barışa evet dediklerini de pek duymadık'' dedi. Birilerinin ısrarla operasyonun kısa sürmesi telkininde bulunduğunu belirten Erdoğan, ''Afganistan ne kadar sürdü? Yaklaşık 20 yıl. Bize bu aklı verenler biraz da kendileri kullansalar ne olur?'' ifadesini kullandı.
Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin genel merkezinde "Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı"nda konuştu.
Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şöyle:
''Bizim milletimizin ve ordumuzun elinde asla çocuk kanı kadın kanı masum kanı yoktur. Hiçbir zaman da olmayacaktır. Bunlar kadim dönemlerden beri Türk askerinin kati kurallarıdır. Bazı kesimler bunu iyi duysunlar bugün operasyonun 7. günü 343 terörist etkisiz hale getirilmiş vaziyette. Bunlar tespit edilenler.
TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ'NE TEPKİ
Bundan rahatsız olan sözde Türk Tabipler Birliği gibi bir kesim 'Savaşa Hayır' diye bir kampanya yürütmek istiyor. Bu terörist sevicilerin barışa evet dediklerini de pek duymadık. Şu anda PYD YPG DEAŞ PKK bütün bu terör örgütlerinin taciz harekatına karşı bizim uluslararası hukuktan doğan haklarımızı hazmedeyen sözde dernek veya kişiler kusura bakmasınlar attığımız adım kararlı bir adımdır. Mazlumların mağdurların bu hakkını da sonuna kadar koruyacağız. Biz hak bildiğimiz yolda sonuna kadar yürüyeceğiz. Bu beyefendiler bugüne kadar hiçbir zaman yerli ve milli olmadılar. Artık bıçak kemiğe dayandı ayın 20'sinde adımı attık inandığımız bu yolda Mehmetlerimizle yürüyoruz.
AZERİ MİLLETVEKİLİNE TEŞEKKÜR
Türkiye'nin Afrin'deki operasyonu sadece ve sadece terör örgütlerine ve teröristlere yöneliktir. Avrupa Parlamentosu'nda bunu istila harekati olarak göstermek istenyenlere söylüyorum gidin istila hareketini önce Libya'da Ruanda'da Mali'de arayın. Burada da Azeri milletvekili Seyidov kardeşime oradaki dik duruşundan dolayı teşekkür ediyorum.
''BİZE BU AKLI VERENLER BİRAZ DA KENDİLERİ KULLANSALAR NE OLUR?''
Birileri ısrarla bize bu operasyon kısa sürsün diye güya telkinde bulunuyor. Ben de o birilerine özellikle söyledim eğer biz devlet olarak sahip olduğumuz askeri gücü hoyratça kullanmaya kalksak tanklarımızla uçaklarımızla önümüze gelen her şeyi dümdüz edip geçsek bu operasyon birkaç günlük iştir. Afrin'i işgale gitmiyoruz. Biz masum sivillerin can ve mal güvenliğini de hesaba katıyoruz. Daha 7 gün oldu ya. Afganistan ne kadar sürdü? Yaklaşık 20 yıl. Libya ne kadar sürdü? Bize bu aklı verenler biraz da kendileri kullansalar ne olur? İş Türkiye'ye gelince acaba bu acelecilik nereden çıkıyor?
''BİR STRATEJİK ORTAK STRATEJİK ORTAĞINA BÖYLE BİR ŞEYİ NASIL YAPAR?''
Silahlar onlara akıtılıyor. Bu ne menem iştir. Bir taraftan PKK terör örgütüdür diyeceksin. En büyük üzüntümüz Amerika'nın bayrakları ile bu terör örgütleri şu anda bölgede cirit atıyorlar. Sayın Başkan bizi bu kadar eleştirmeyin diyor. Bir stratejik ortak stratejik ortağına böyle bir şeyi nasıl yapar? Ben kendilerine teşekkür ediyorum NATO Genel Sekreteri Türkiye haklı olarak kendi hukukunu korumaktadır diyor. Acaba niçin Amerika bu işlerden bu kadar uzak duruyor. Hala Türkiye'deki Amerika karşıtlığından bahsediliyor. 5 bin TIR bu silahlar buraya niçin geliyor? Kime karşı kullanılmak üzere buraya geliyor?
''BİZ KENDİ KENDİMİZE YETERİZ''
Amerika halkı diyor ki biz vergileri bunun için mi veriyoruz? Burada artık yeni bir değerlendirmenin yapılması lazım diyor. Sayın Başkan da biz bu kadar ekonomimizi güçlendirmeyi buralara bu silahları göndermek için mi yaptık diye bunu bana kendisi de söyledi. Bunlar bizde soru işaretleri ortaya koyuyor. Ya bu işi yapacaksak teröre karşı mücadeleyi beraber vereceğiz yoksa teröre karşı mücadelede kendi göbeğimizi kendimiz keseceğiz. Biz kendi kendimize yeteriz. Bir terör koridoru oluşturmak olanlara cevabımız şudur biz Suriye'deki son terörist ortadan kalkana bu ülke asli sahipleri için emin bir yer haline gelene kadar operasyonlarımızı sürdüreceğiz.
''DÜĞÜNE GİDER GİBİ CEPHEYE KOŞAN BİR MİLLETİZ''
Bugün 7. gününe giren Zeytin Dalı Operasyonumzuu hedeflerimize ulaşana kadar sürdüreceğiz. Mümbiç'i teröristlerden arındıracağız. Sonra da Irak sınırına kadar hiçbir terörist bırakmayana kadar bu mücadelemizi devam ettireceğiz. Her kim terörizme karşı ise kendisini bu mücadelede bizim yanımızda olmalarını isteriz. Düğüne gider gibi cepheye koşan bir milletiz. Mehmetlerimiz ne diyorlardı? 'Afrin'e düğüne gidiyorum.' Hedef bu. Hepsinden öte bizim askerimiz şehadete gidiyor.
''KİLİSELERİNİZE ROKETLER DÜŞSE TEPKİNİZ NE OLUR?''
Atılan roketler Kilis'te tarihi camimize düştü. Namaz esnasında iki kardeşimiz şehit oldu. Batı bunu görüyor mu? Bize operasyonu çabuk tamamlayın diye akıl verenlere sesleniyorum kiliselerinizin içine roketler düşse sizin tepkiniz ne olur? Avrupa'da oradaki mescitlerimiz yakılıyor. Havalimanında yolculuk yapacak olan vatandaşlarımız oralardaki PKK'lıların saldırılarına uğruyor.
''ÖSO'YU TERÖRİST OLARAK VASIFLANDIRAN TERBİYESİZLER...''
Özgür Suriye Ordusu'nu (ÖSO) terörist olarak vasıflandıran terbiyesizlere de açıkça söylüyorum benim Mehmet'imin yanında bu mücadelenin içinde yer alan ÖSO, şahsiyetli onurlu mücadelenin onlar da askerlerdir. Kendilerini alkışlıyorum. ÖSO'ya terörist diyenler tam aksine PYD'nin PKK'nın DEAŞ'ın YPG'nin tam benzerleridir kendileridir.
AK Parti Genel Merkezi'nde Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı'nda konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Hatay'daki harekat merkezinde yaptığı incelemelere ilişkin bilgi verdi. Erdoğan, Türk Tabipler Birliğinin (TTB) yaptığı açıklamaya da tepki göstererek, "Kandil'e kadar gidip, orada görüşmeler yapıp, ondan sonra yazdıkları kitaplarla kendilerine kaynak temin etmeye çalışanların bu güne kadar bu teröristlerin karşısında dikildiğini duymadık" açıklamasında bulundu.
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar ve başbakan yardımcıları ile birlikte Hatay'daki harekat merkezine gittiğini belirten Erdoğan, "Hatay'a giderek operasyonun yürütüldüğü harekat merkezindeki askerlerimizi ziyaret ettik. Hatay'daki hareket merkezinde sahadaki birlikleri komuta eden 2. Ordu Komutanımız İsmail Metin Temel Paşamızdan ve diğer arkadaşlarımızdan son durum ile ilgili bilgileri aldım. Canlı bağlantı ile Genelkurmay Başkanlığımızdaki, Kara Kuvvetleri Komutanlığımızdaki, Hava Kuvvetleri Komutanlığımızdaki, Eskişehir Hava Muharip Komutanlığımızdaki, Deniz Kuvvetleri Komutanlığımızdaki harekat merkezleri ile görüşme imkanları bulduk. Komutanlarımızdan özellikle operasyonun kendi sorumluluk alanları ile ilgili hususları değerlendirmelerini istedik. Somali ve Katar'daki askeri üslerimizin komutanları ile canlı bağlantı ile görüşerek kendilerine başarı diledik ve oradaki sürecin nasıl devam ettiğini bizzat dinleme fırsatı buldum. Harekat merkezinde görev yapan askerlerimizin ve sahadaki birliklerimizin morallerinin en üst düzeyde olduğunu görmek bizleri mutlu etti. Zor bir coğrafyada ve çok kötü hava şartlarında icra edilen operasyonumuzda en küçük bir aksaklık olmadığını bizzat yerinde görmekten memnuniyet duydum. Türkiye'nin terörle mücadele konusundaki kararlılığını anlamak istemeyenler için Zeytin Dalı Operasyonu açık bir ikaz, fiili bir örnek olmuştur. Güya bize karşı yıllardır hazırlanmış, 90 santimlik beton ile kaplı sığınakları, kazılmış tünelleri, kurulmuş tuzakları birer birer imha ederek kararlı ve güvenli bir şekilde ilerliyoruz. Çok yakın bir zamanda terör örgütü adeta kıpırdayamaz hale getirilecektir. Terör örgütünün ve onlara akıl verenlerin alçaklıkları sınır tanımıyor. Türk ordusunun karşısına kendileri çıkmaya yürekleri el vermeyenler çocukları ve kadınları öne atarak yerleşim yerlerindeki operasyonlarımızı yavaşlatmaya çalışıyorlar. Bölücü terör örgütünün çocuk, kadın, yaşlı demeden kendisine karşı çıkan herkesi katleden bir cani güruhu olduğunu biliyoruz. Bizim milletimizin ve ordumuzun elinde asla çocuk kanı yoktur, kadın kanı, masum kanı yoktur. Hiçbir zaman da olmayacaktır. Bunlar kadim dönemlerden beri Türk askerinin kati kurallarıdır. Ecdadımızdan ve inancımızdan tevarüs ettiğimiz bu ahlakı gelecek nesillere de aynı şekilde aktaracağız" diye konuştu.
"BU TERÖRİST SEVİCİLERİN BUGÜNE KADAR BARIŞA 'EVET' DEDİKLERİNİ DUYMADIK"
Bugün operasyonun 7. günü olduğunu belirten ve 343 teröristin etkisiz hale getirildiğini açıklayan Erdoğan, "Bunlar tespit edilenler. Bundan rahatsız olan sözde Türk Tabipler Birliği gibi bir kesim 'savaşa hayır' diye kendine göre bir kampanya yürütmek istiyor. Bu terörist sevicilerin bugüne kadar barışa 'evet' dediklerini pek duymadık. Bunların barışla alakası yok. Bunlar bugüne kadar Güneydoğu ve Doğu'da bu kadar vatandaşım şehit edildi, bunlardan hiç şuanda içeride olan bu terör uygulayıcılarına yönelik en ufak bir açıklama duymadık. Çünkü bunlar bu işin içindeler, bu senaryonun içindeler. Kandil'e kadar gidip, orada görüşmeler yapıp, ondan sonra yazdıkları kitaplarla kendilerine kaynak temin etmeye çalışanların bu güne kadar bu teröristlerin karşısında dikildiğini duymadık. Fakat şuanda PYD-YPG, DEAŞ, PKK, bütün bu terör örgütlerinin sınırlarımızda yapmış olduğu taciz hareketlerine karşı bizim uluslararası hukuktan doğan haklarımızı hazmedemeyen bu sözde dernek ve ya sözde kişiler kusura bakmasınlar, attığımız adım kararlı bir adımdır, milletin hakkı olan bir adımdır. Ve mazlumların ve mağdurların bu hakkını sonuna kadar koruyacağız. Tayyip Erdoğan'a ve arkadaşlarına uluslararası terör örgütleri tehditler sallayabilir, bunlar da onların yanında yer alabilir, hiç önemli değil. Biz hak bildiğimiz yolda sonuna kadar yürüyeceğiz ve taviz vermeyeceğiz. Bu beyefendiler bugüne kadar hiçbir zaman yerli ve milli olmadılar, bu ülkenin dertleri ile dertlenmediler, hiçbir zaman kalkıp ta acaba bu ülkede mağdur, mazlum olan insanlar, et dağıtan Yasin'i öldürenler, niçin öldürüldü, Yasin Börü ne yaptı da öldürüldü bunun hesabını sormadılar. 53 kişi bir günde öldürülüyor, 'sokağa dökülün' diyenler olmuş, niye bunlar öldürüldü, bunun hesabını sormadılar. İşte biz bunların hesabını soruyoruz. Çok sabrettik, çözüm için çok gayret ettik, ama bunlar hiç birinden anlamadılar. Artık bıçak kemiğe dayandı. Onun için de ayın 20'sinde adımı attık ve şuanda inandığımız bu yolda Mehmetlerimizle yürüyoruz. Milletim şuanda bir bütün oldu, birlik oldu, beraberlik oldu. Analar duaları ile yemekleri hazırlıyor, cepheye gönderiyorlar. Beklenen gündü bu, beklenen gün geldi çattı" şeklinde konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2018.01.26 11:40