Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Rusya ve Ukrayna arasındaki zirve öncesi taraflara hitap etti.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Dolmabahçe'deki Rusya-Ukrayna zirvesi öncesinde konuşma yaptı.
Erdoğan'ın açıklamaları:
Sevgili dostlar, kıymetli heyet üyeleri, Türkiye'ye ve İstanbulumuza hoş geldiniz. Böylesine kritik bir dönemde sizleri misafir etmekten, barışı tesis etme yolundaki gayretlerinize katkı sağlamaktan memnuniyet duyuyoruz. Görüşmelerin şimdiden, ülkeleriniz, bölgemiz ve insanlık için hayırlara vesile olmasını diliyorum. Müzakere süreci barışa dair ümitleri yeşertmiş tüm dünyayı heyecanlandırmıştır.
Dışişleri Bakanım, Milli Savunma Bakanım, Başdanışmanım İbrahim Bey sürekli iletişim halinde oldular. Her iki tarafın da hassasiyetlerini koruyan adilane bir yaklaşım sergiledik. Öncesinde pek çok acıya şahitlik etmiş bir ülke olarak Karadeniz'in kuzeyinde benzer tablonun ortaya çıkmaması için çabaladık. Türkiye olarak sorumluluk üstlenmekten hiçbir zaman kaçınmadık, kaçınmayız. Adil bir barışın kaybedeni olmayacağına inanıyoruz. Bu trajediyi durdurmak tarafların elinde. Bir an önce ateşkesin sağlanması herkesin faydasına olacaktır. Artık görüşmelerden somut sonuçların alınması gereken dönemdeyiz. Gelinen aşama itibarıyla heyet üyeleri olarak sizler tarihi bir sorumluluk üstlendiniz. Tüm dünya sizlerden müjdeli haberleri bekliyor. Liderlerinizin yönlendirmesi ile barışın temelini atıyorsunuz, her katkıya biz hazırız.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2022.03.29 09:39