Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, Dünya Engelliler Birliği 1. Genel Kurulu'na katıldı. İstanbul WOW Otel'de düzenlenen genel kurula, 6 kıtanın 75 ülkesindeki engelli insanlardan katılanlar oldu. Dünya Engelliler Birliği Başkanı Metin Şentürk'ün açılış konuşmasının ardından Bakan Şahin söz aldı.
BAKAN FATMA ŞAHİN
Hükümet olarak yola çıkarken 'hiçbir şey eksi gibi olmayacak' dediklerini ifade eden Bakan Şahin, engelli, engelsiz, yaşlı genç kimsenin birbirinden farkı olmadığını belirtti. Hiçbir vatandaş arasında ayrım yapmadıklarına dikkat çeken Şahin, yasaları da engellilerin hayatını kolaylaştıracak şekilde değiştirildiğini vurguladı. Eğitim ve sağlıkta yapılan dönüşümün çok önemli olduğunu belirten Bakan Fatma Şahin, "Engellilerin güvenli şekilde sosyal hayatın içinde olması için şehirler yeniden yapılandırılmalı. Toplu taşıma araçları, sosyal alanlar engellilerini göre yeniden yapılandırılmalı. Bunun için çalışmaları yapıyoruz. Bizim inanç değerlerimizde bir insanı diğer insandan üstün kılan şey davranışları, güzel ahlakıdır" dedi.
BAKAN DAVUTOĞLU
Bakan Şahin'in ardından Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu kürsüye çıktı. Son dört yıl içinde yaptıkları birçok hizmetten huzur duyduğunu belirten Davutoğlu, "Ancak hiçbir mesele insani konularda attığımız adımlar kadar bana huzur vermedi. Benimde engelli iki yeğenim vardı. İlerleyen yaşlarda vefat ettiler.Onun için bilirim. Ben de sizin ailenizden bir parçayım. Bu parçanız olmayı muhafaza edeceğim. Her zaman sizin hizmetinizde, emrinizde olacağız" diye konuştu.
METİN ŞENTÜRK'E BM İYİ NİYET ELÇİSİ YAPMAK İÇİN ADIMLARI ATTIK
Engelliler ile ilgili yasal düzenlemeler yaptıklarına dikkat çeken Bakan Ahmet Davutoğlu, "Bu büyük ailenin parçası olmak bizim için büyük bir onurdur. Nerede engelli kardeşimizin ülkemize ihtiyacı varsa, aynen diğer mazlumlara sahip çıktığı gibi onlara da sahip çıkmayacaktır. Metin Şentürk kardeşimizi BM İyi Niyet Elçisi yapmak için adımları da attık" dedi.
Konuşmaların ardından iki bakan da kuruldan ayrıldı. Dünya Engelliler Birliği Başkanı Metin Şentürk, bakanları araçlarına kadar uğurladı. Otelin çıkış kapısında bakanlarla birlikte toplu hatıra fotoğrafı çektiler.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.04.06 11:06