Asya ile Avrupa'yı denizaltından tünelle bağlayan "Asrın projesi" Marmaray'a gün içinde daha çok projeyi merak eden emekliler ilgi gösteriyor.
Marmaray, açıldığı 29 Ekim'den bu yana vatandaşın ilgi odağı... Marmaray'ın Ayrılıkçeşme, Üsküdar, Yenikapı ve Kazlıçeşme istasyonlarını kullanan vatandaşlar, hem meraklarını gideriyor hem de iki kıtayı denizin altından kısa sürede geçmenin avantajını yaşıyor.
Yetkililer, Sirkeci istasyonunun açılmasıyla Marmaray'ı tercih eden yolcu sayısının daha da artmasını bekliyor.
Marmaray'a gün içinde projeyi merak eden emekliler ilgi gösteriyor. Emekliler, özellikle yolcu sayısının az olduğu saatlerde Marmaray'a geliyor, istasyonları inceliyor ve görevlilerden de zaman zaman bilgi alıyor.
PROJE HARİKA
Mecidiyeköy'de ikamet eden emekli Nezahat Aday görmek için Marmaray'a gelenlerden... Projeyi "harika" olarak nitelendiren Aday, "Nasıl oluyor böyle bir şey inanamıyorum. Heyecandan ölüyorum" diye konuştu.
İstanbul'a 1960'ta Sivas'tan çalışmaya gelen ve kentin yarım asırlık değişimine tanıklık eden emekli Hüseyin Kılıç, "Ben yapılan hizmete niyaz yapalım, dua edelim diye geldim. Çok güzel, gurur verici bir proje. İstanbul'da çok zor zamanlar yaşadık. Trenle Haydarpaşa'dan Sivas'a saatler süren yolcuculuktan sonra varabiliyorduk. Bugünler çok güzel. Herşey güzel. Barış olsun, kardeşlik olsun. Başbakanımız da cesaretli. Allah uzun ömür versin. Herkese teşekkür ediyorum" dedi.
ÇOK BÜYÜK BAŞARI
Emekli Mehmet Yıldız, Marmaray'ı yapanlara ve yaptıranlara teşekkür ederek, "İlk defa biniyorum. Çok mutluyum. Söyleyecek bir şey bulamıyorum. Çok büyük bir başarı. Türkiye için çok büyük bir başarı" ifadelerini kullandı.
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti üyesi Sadık Kaya, Marmaray'a binmek için Küçükçekmece'den Üsküdar'a geldiğni belirterek, emeği geçenlere teşekkür etti. Kaya, Marmaray'ı beklediğinden daha güzel bulduğunu söyledi.
BALIKLARI SEYREDEMEDİM
Avcılar'da oturan emekli Ali Ünal da duygularını "Marmaray'ı çok beğendim. Böyle bir şey bekliyordum. Sadece tamamlanmamış Sirkeci istasyonu var. Dış manzarayı göremedim. Cam olmayınca balıkları seyredemedim. Bir o eksik oldu sadece. Onun dışında çok beğendim. Çok iyi oldu benim için. Rahat rahat karşıya geçip, tedavi olma imkanını bulacağım" sözleriyle dile getirdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.11.01 15:56