Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, e-biletin amacına ulaştığını söyledi. Bakan Kılıç, e-biletin faydalarını son derbide daha iyi gördüklerini belirtti.
Spor camiası, Antalya'da düzenlenen 'Federasyonlar Boyutuyla Türk Sporunun Geleceği çalıştayı'nda bir araya geldi.
Toplantı öncesinde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, bir çok konuda medyayı bilgilendirdi.
Elektronik biletin amacının sporda şiddeti önlemek olduğunu bir kez daha vurgulayan bakan Çağatay Kılıç, elektronik biletin amacına ulaştığını ve bunu son derbide daha iyi gözlemlediklerini dile getirdi.
Elektronik biletin en büyük sınavının, geride kalan Galatasaray - Fenerbahçe derbisi olduğunu söyleyen bakan Kılıç, "Geçen sezon yani e-biletin olmadığı dönem, resmi rakamlarda Türk Telekom Arena'da bulunan seyirci sayısı 47 bin. Bu seneki derbide bulunan seyirci sayısı ise 37 bin. Bilet fiyatları pahalı. Nerden bakarsanız bakın geçen seneki katılımı, 5 bin dolaylarında düşürmüştür. Maç sırasında sahaya atılan yabancı maddeler vardı ama ufak tefekti. Doğrudan futbolcuya küfür ettiği ve kamera kayıtta olduğu için sadece bir kişi ceza aldı" dedi.
Spor Bakanı Çağatay Kılıç, sporda şiddeti önlemede kulüp yöneticilerine de çok büyük sorumluluk düştüğünü söyledi. Kılıç, "Yöneticilerin ağzından çıkan şeyler maçın ve seyircinin atmosferini etkiliyor. Sorumlu makamdakiler sorumlu konuşacaklar ve dikkatli olacaklar. Onların görevleri kesinlik ortalığı germek değil" ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2014.10.27 14:28