Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "II. Uluslararası Ombudsmanlık Sempozyumu"nda konuştu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "II. Uluslararası Ombudsmanlık Sempozyumu"nda konuştu. İşte Erdoğan'ın konuşmasından satır başları;
Bizi eleştiren medyaya, batılı siyasetçilere soruyorum. Kendi ülkelerinde bu türden şiddete demokratik hak diyebilirler mi Türkiye olunca çifte standardın devreye girdiğini görüyoruz. Kısa süre önce BM'deydik.
Sosyal medyada bunu tek taraflı görmek ciddi yanlış olur. Bunu iyi ele almak lazım. Bunu şuna benzetirim. Bir katilin elinde neşter var, bir doktorun elinde neşter var. Biz neşterden yana mıyız katilin elinde ki bıçaktan yana mıyız? Bunu ayırt edemezsek bunu IŞİD'in elindeki bıçak gibi görürüz.Çok örnek var. Twitter'dan tehdit mesajları yayınlayanların, bombalı şaka yapanların nasıl hesapların kapatıldığını, sınır dışı edildiğini görürüz. Ama şu bakanın ev adresi şudur diyip buna karşı tedbirler alınınca bu karalama kampanyasına dönülüyor. Bazı siyasiler Türkiye'de bazın özgürlüğü yok diyerek Türkiye'yi eleştiriyorlar. Burada ben şu tespiti yapmak durumundayım. Geçen yıl Gezi olaylarında hayatını kaybeden bir çocuğun ölü bedeni üzerinden her türlü aşağılık saldırıya maruz kaldık. Çocuğun talihsiz ölümünü istismar vasıtası yapacak kadar alçaldılar. Günlerce kampanyalarla bize akla, vidana sığmayacak eleştirilecek yaptılar. Kasten öldürülen Burak kimsenin vicdanına dokunmadı. Diyarbakır'da vahşice öldüren gençler o malum çevrelerin ilgi alanına girmedi. Önce silahlarla, bıçaklarla saldırıya uğradılar sonra üçüncü kattan aşağıya attılar, sonra üzerinden arabayla geçtiler sonra başını ezdiler. Bunlar çocuk değil mi? İstanbul'da talihsizce ölen çocuk için ekmek almaya gidiyordu... Ama o terör örgütünün maşası olmuştur. Sözüm ola vicdan sahipleri nerede_? O çocuğu siyasi istismar aracı yapanlar nerede? Okyanus ötesinden timsah gözyaşı dökenler neredeler? Kobani için bu kadar dertlisin de bunun dışındaki şehirler için niçin derdin yok. Kobani'de kimse yok onları aldık ev sahipliği yapıyoruz. 300 bin insan Suriye'de öldü. Burada tavır var mı? Yok. Kimyasal s,ilahlarla ölen insanların sayısı 1500-1600 konvansiyonel silahlarla ölenlerin sayısı 300 bin. Siz 1500-1600 kimyasal silahla ölenleri gündeminize alıyorsunuz. Neticesi ölüm olan her şey benim için suçtur. Ne bu şımarıklığa bu şiddete boyun eğmeyiz. Meclis yeni güvenlik tedbirlerini yasalaştırmaya çalışıyor. Yüzüne maske takıp eline Molotof alarak sivilleri taşlayan anlayış özgürlük, demokratik hak kavramının arkasına saklanamaz. Ülke olarak her türlü yapıcı eleştiriye açığız, dostça uyarıya açığız ama çifte standartla haksız eleştiriye eyvallah demeyiz. Polisimize, askerimize verilen yetkileri aşmasına göz yummayız. Kamu denetçiliği bu yüzden var. AYM'ya başvuru bu yüzden var.
Kaynak:habertürk
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2014.10.21 11:37