İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Beşiktaş'taki Çırağan Caddesi'nde toplam 112 çınar ağacını kesti. Ağaçların katledilmesine kimsenin tepki göstermediğine dikkat çeken Erdoğan, "Biz Gezi'de 12 tane ağaç, ağaç bile değil fidan kestik diye bir bardakta fırtına koparanlar, 112 tane ağacın kesilmesine kılını bile kıpırdatmıyor" dedi.
Kesim işlemlerinin ardından ortaya çirkin görüntünün ardından İBB yönetimi, ağaçların kanser oldukları için kesildiğini söyledi.
AK Parti ise çınar ağaçlarının kesilmesindeki ana nedenin, İstanbul'un ne değerli caddesinde reklam alanı açmak için ağaçların kesildiğini savundu.
Konuyla ilgili bir açıklama da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'dan geldi.
"GEZİ'DE FİDAN KESTİK DİYE..."
AK Parti milletvekilleri ile bir araya geldiği toplantıda konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Biz Gezi'de 12 tane ağaç, ağaç bile değil fidan kestik diye bir bardakta fırtına koparanlar, 112 tane ağacın kesilmesine kılını bile kıpırdatmıyor. Bunlar anıt ağaçlar.
Bursa'da 500 yıllık ağacın ortası oyulmuş. O ağacı biz tedavi ettik, tekrar yeşermeye başladı. Ama bunlar yeşil ağacı kesiyor. 112 tane ağacın hepsi kanser olur mu? Konunun takipçisi olun." ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2022.03.16 12:14