Bursa'da yerel bir gazetedeki köşe yazısında 'Çingene beylik beylik vermişler babasını asmış' cümlesinden dolayı, Romanlara hakaret ettiği iddiasıyla hakkında dava açılan Kamu Sen Bursa İl Temsilcisi Selçuk Türkoğlu'nun yargılanmasına başlandı. Bursa Romanlar Derneği Başkanı Efkan Özçimen bir özür beklediklerini ifade ederken, Türkoğlu ise ortada özür dileyecek bir durumun olmadığını söyledi.
2. Asliye Ceza Mahkemesi'nde, "basın yolunya hakaret" suçundan 2 yıl 8 aya kadar hapsi istenen Kamu Sen Bursa İl Temsilcisi Selçuk Türkoğlu'nun yargılanmasına başlandı. Yerel gazetedeki köşe yazınıda, 'Teşbihte hata olmasın, çingene beylik vermişler önce babasını asmış' şeklindeki cümlesiyle Bursa Romanlar Derneği Başkanı Efkan Özçimen'in, "Romanlara hakaret edildi" şeklindeki müracaatı üzerine hakkında dava açılan Selçuk Türkoğlu, bugünkü duruşmaya katılmadı.
"TÜRKİYE'DE ZİHNİYETİN DEĞİŞMESİ GEREK"
Disiplin Kurulu Başkanı Ferudun Güler ile birlikte davaya müdahil olarak katılan Bursa Romanlar Kültürünü Tanıtma ve Yaşatma Derneği Başkanı Efkan Özçimen ise, "Bu sadece bize değil. Türkiye'deki bütün romanlara yapılmış bir hakarettir. Zaten biz Roman vatandaşlar, önyargılar ve ılkçılık yüzünden geçmişten günümüze kadar çok acılar çektik. Artık biz bu yüzden acı çekmek istemiyoruz. Bizler de Türkiye Cumhuriyeti'nin vatandaşlarıyız. Ülkemizde kardeşçe, insanca, eşit şartlarda yaşamak istiyoruz. Biz dünyaya gelirken roman yada çingeneliği seçme hakkımız yoktu. Allah'a şükürler olsun bundan yakındığmız yok. Roman olmaktan da gurur duyuyoruz. Fakat artık Türkiye'de zihniyetin değişmesi gerek. Biz Roman vatandaşlar olarak Türkiye'deki tüm insanları seviyoruz. Onların da bizi sevmesini beklememiz kadar doğgal bir şey olamaz" dedi.
"BASIN ÖNÜNDE ÖZÜR DİLERSE ŞİKAYETİMİZİ GERİ ÇEKERİZ"
Bu arada söz konusu köşe yazısının yayınlandığı yerel gazetenin yazı işleri müdürünün Roman vatandaşlardan özür dilemesi üzerine hakkında yaptıkları şikayeti geri çektiklerini anlatan Başkan Özçimen, "Biz yaptığı hatan dolayı Selçuk Türkoğlu'nun da özür dilemesini bekliyorduk. Fakat o bunu yapmadı. Bizim kişi yada hiç bir kuruma karşı bir husumetimiz yok, olamaz da. Halen basın önünde özür dilese şuan bile şikayetimizi geri çekeriz. Ayrıca bu dava bizi çok duygulandırdı. Herkes böyle bir müracaat mı olur diye bizi eleştirdi. Ama demekki Türkiye'de artık bir şeyler az da olsa değişiyor. Ben bu davanın herkese örnek olmasını, artık insanların etnik köken ayrımı yapmaktan vazgeçmelerini ümit ediyorum" diye konuştu.
"BEN KİMSEYE HAKARET ETMEDİM HİÇ BİR ŞEKİLDE ÖZÜR DİLEMEYECEĞİM"
İHA muhabirinin davayla alakalı değerlendirmede bulunan Kamu Sen Bursa İl Temsilcisi Selçuk Türkoğlu ise, "Hiç bir şekilde yanlış bir iş ve eylemde bulunduğumu düşünmüyorum. O yüzden özür dileme gibi bir düşüncem yok. Ben hiç bir zaman Roman vatandaşları hedef alan bir hal ve hareket içinde bulunmadım. Kaldı ki böyle bir yaklaşım yanlış anlaşılır diye bir sonraki yazımda gerekli düzeltmeyi de yaptım. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'i eleştirmek için yazdığım yazıda çocukluğumuzdan beri benim ve herkesin kullandığı bir atasözünü kullandım. Kimseye karşı bir kastım yoktu. Dava bilelerinin yönlendirmesiyle şova dönüştürülmek isteniyor. Davayı sonuna kadar takip edip, hedef gösterilmemle alakalı ben de gerekli müracaatımı yapacağım" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.02.28 13:18