Destanın 100. yılında bir ilk... I. Dünya Savaşı'nda Çanakkale'de gömülen gemi ve denizaltılar sualtı araştırmasıyla kayıt altına alınıyor. Seddülbahir, Anzak, Anafartalar'da 8 batık bulundu.
KÜLTÜR ve Turizm Bakanlığı'ndan anlamlı proje. Çanakkale Savaşı'nın, 2015'teki 100. yılı öncesinde savaşta batan gemi ve denizaltıların gün yüzüne çıkarılması için çalışma başlatıldı. İlk kez bir bakanlıkça yapılan araştırmada, Seddülbahir, Anzak ile Anafartalar koylarında dalış yapan balıkadamlar 8 batığa ulaştı. Çalışmada, Lundy ve Majestik isimli gemilerin yanı sıra lojistik destek ve çıkarma gemilerine de ulaşıldı. Bodrum Sualtı Arkeoloji Enstitüsü'nün teknik alt yapısının kullanıldığı araştırmalarda, batıkların incelemeleri yapılarak, video ve fotoğraf kayıtları tutuldu.
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ
Birinci etabı tamamlanan ve gelecek yıl da devam etmesi planlanan proje sonunda, deniz savaşına ilişkin sağlıklı verilere dayanan özel bir harita ve coğrafi bilgi sistemi oluşturulacak. Söz konusu çalışmayla sualtı batıkları ilk kez bir bakanlığın resmi kayıt ve envanterlerinde yer almış olacak.
2 TORPİDOYLA 5 DAKİKADA DİBE OTURDU
Araştırmalarda 'Lundy' (altta) ve 'Majestik' gemilerinin batıklarına ulaşıldı. İngiliz Amiral Gemisi Majestik, 1915 yılında iki torpidoyla Seddülbahir önlerinde batırıldı. 14 bin grostonluk gemi 5 dakika içinde suya gömülmüştü.
akşam
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.09.18 07:32