TÜİK geçtiğimiz günlerde yıllık bazda enflasyon oranını yüzde 84.39, ENAG ise yüzde 170 olarak açıkladı. Peki Bursalılar hangi enflasyon oranına inanıyor? Bursalılar için enflasyon yüzde kaç? Söz Bursalılarda...
ERCAN ÇALIŞIR- MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursalılara TÜİK ve ENAG'ın açıkladığı enflasyon oranını sorduk. Bursalıların enflasyon oranı yüzde kaç? Söz Bursalılarda...
"ENAG'IN AÇIKLADIĞINDAN DAHA YÜKSEK OLDUĞUNA İNANIYORUM"
TÜİK'in açıkladığına inanmıyorum diyen Recep Kolay, "Marketteki enflasyona bakmak gerekiyor. Alım gücünden bu kanıya varıyorum. Geçen 200 liraya aldığımız ürünü bugün 400 liraya alamıyoruz. Bizi yönetenlerden asgari ücreti, maaşları buna göre düzenlemelerini bekliyoruz" diye konuştu.
"6 AY 1 SENE ÖNCESİ GİBİ DEĞİL"
Araba fiyatlarından baz biçersek yüzde 150 olduğunu dile getiren Ferhat Elçin, "Gıdadan pay biçersek Pazar ile market arasında fark kalmadı. 6 ay 1 sene öncesi gibi değil. Emekliyim, çocuklarımı evlendirdim. Şimdi evlendirmeye kalksam ziynet olsun diğer gereksinimler olsun çok zor olurdu. Gençlerden ve ailelerden bu durumda düğünlerde birbirlerine kolaylık sağlamalarını diliyorum" şeklinde konuştu.
"3 ÇOCUĞUM OKULA GİDİYOR ENFLASYONU BANA SORSUNLAR"
İkisine de itibar etmediğini belirten Faysal Duran, "3 çocuğum okula gidiyor. Beslenme paralarını denkleştiremiyorum. 1 simit 6 lira. Birer meyve suyu yanında... siz hesaplayın. Sadece çocukların sabah beslenmesi bunlar. Ne yapacağız yani? Dün çocuğuma beslenme veremedim. Okula aç gitti. Enflasyon yüzde 500. Gırtlağa kadar borç. Çocuklarıma bakamadıktan sonra ne anlamı var yaşamanın?" ifadelerinde bulundu.
"BENİM HAKKIMI KİM GASP EDİYOR?"
Marketteki mi, akaryakıttaki mi yoksa pazardaki mi diye soran Yasin Urhan, "Aldığın maaşla bunların hangisini karşılıyorsun? Asgari ücretlinin arabası ve 2 çocuğu olduğunu düşündüğünde nasıl geçinecek? Enflasyon açıklanan rakamların üzerinde. Ocak ayında aldığın 5.500 lira ile bugün aldığın 5.500 lira bir mi? 3 aydır dolara, akaryakıta zam mı geldi? Neden şimdi zamlar devam ediyor? Tekelleşme başladı. Sen, ben ne yaparsak yapalım fiyat düşmez. Tekelleşmenin bitmesi gerekiyor. Devlet tekelleşen firmaları sorgulasın. Herkes hayatından memnun. Hayat pahalı diyoruz da herkes arabayla geziyor. Ya ben kazanmıyorum, ya çalışmıyorum ya da benden çalıyorlar. Para varsa hepimizde olsun. Hepimiz arabayla gezelim. Tek kişi gezmesin. Gelir adaletli dağıtılsın. Benim hakkımı kim gasp ediyor?
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.12.09 11:39